• بسته بندی و ارزیابی تأثیر آن

    امروزه پیشرفت و توسعه فن‌آوری در جهان بر همه‌‌ی فعالیت‌‌های انسان تأثیرگذار بوده است و هم‌زمان با این امر، توسعه‌ی ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی نیز توانسته است تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی را در...

  • چگونگی ثبت بین‌المللی علائم و نام‌های تجاری

    یک علامت تجاری، علامت مشخصه‌ای است که کالاها و یا خدمات مربوط به شخص حقیقی یا حقوقی را متمایز می‌نماید. این سیستم به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا کالا یا خدمات مورد نیاز خود را بر اساس علامت تجاری...

  • چرا طراحی بسته بندی محصولات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؟

    موضوع طراحی بسته بندی محصولات در سال‌های اخیر به ‌شدت مورد توجه بوده و به همین دلیل پیشرفت و خلاقیت‌های به‌ کار رفته در این زمینه بسیار چشم‌گیر است. دلیل این توجه آن است که شرکت‌های بزرگ به این...

  • چرخه‌ی حیات شرکت‌های استارت آپ (نوپا)

    مدیریت یک استارتاپ می‌تواند دشوارترین و دردناک‌ترین تجربه برای یک فرد باشد. البته اینکه هدایت یک تیم را بر عهده داشته باشید امری است لذت بخش و می‌تواند حتی برای دیگران الهام بخش باشد. با این همه،...

  • مزایای حضور در نمایشگاه‌ها برای کسب ‌و کار و نقش آن‌ها

    حضور در نمایشگاه‌ های داخلی و خارجی یک روش بسیار محبوب بازاریابی محصول، خدمات و کسب ‌و کار بوده است. با پیشرفت در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و تکنولوژی اینترنت، ارزش و مزایای بازاریابی از طریق...

  • اینفوگرافیک | چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان

    با رشد سریع ایجاد شرکت ‌های دانش ‌بنیان و از طرفی توسعه‌ی شرکت ‌های دانش‌ بنیانِ نوپای کنونی، پیش‌بینی می‌شود تا ده سال آینده، تعداد شرکت های دانش بنیان به بیش از ۳۰ هزار شرکت، برسد.

  • مطالعات امکان‌ سنجی | آیا از شانس ۲ درصدی برخوردارید؟

    پژوهش‌ها بیانگر این است که از هر ۵۰ ایده تنها یک ایده به موفقیت بلند مدت دست می‌یابد. بدین علت اغلب افرادی که در صدد راه‌اندازی کسب ‌و کار جدیدی هستند، دغدغه‌های بیشماری دارند که در سؤال‌هایی از...

  • نمونه‌های موفق و ناموفق در توسعه بازار

    برنامه‌ریزی استراتژیک برای توسعه‌ی بازار، سعی در تطبیق فرصت‌ها با منابع شرکت و اهدافش دارد؛ حتی اگر نتواند فرصت توسعه‌ی ناگهانی را ایجاد کند. شرکت سعی در ایجاد مزیت رقابتی جهت افزایش سود یا بقا را...

  • گواهینامه‌های معتبر معیاری برای سنجش اعتبار برند و محصول

    در این مقاله به بیان برخی از گواهینامه‌های معتبر می‌پردازیم که أخذ هریک از آن‌ها اعتبار برند و محصول را در عرصه‌ی بازار داخلی و خارجی افزایش می‌دهد.

  • اینفوگرافیک | طراحی صنعتی

    مقوله‌ی طراحی صنعتی و بسته‌بندی با تأثیر در کیفیت، عملکرد، ارگونومی، شکل ظاهری، گرافیک و بسته‌بندی محصولات می‌تواند نقش مهمی در جلب رضایت مصرف‌کنندگان و بازاریابی محصول ایفا نماید. از همین رو،...