در رقابتهای مربوط به اینجایزه جهانی در سطح ملی، شرکتهای تام ایران خودرو، فولاد مبارکه، سازه گستر سایپا، شرکت پژوهش فناوری پتروشیمی و شرکت لعابیران به رقابت پرداختند و از میان این شرکتها، تام ایران خودرو، مجتمع فولاد مبارکه اصفهان و شرکت لعابیران موفق به راهیابی به مرحله قارهای شدند.
بنیاد جهانی MAKE از سال ۱۹۹۸ در پی بحث ۱۵ سازمان بینالمللی مهم دنیا شامل جنرال موتورز و زیمنس در خصوص بهرهگیری از مدیریت دانش و حمایت از استفاده از آن در سازمانها ایجاد شد تا از طریق این بنیاد، میزان ایجاد ارزش افزوده بهرهمندی از مدیریت دانش در سازمانها اندازه گیری شود.
لازم به ذکر است، از سال ۹۸ تاکنون ۱۳ دوره جایزه (Most Admired Knowledge Enterpris (MAKE در سطح جهانی برگزار شده است و هر ساله ۲۰۰۰ سازمان بزرگ دنیا در این رقابت شرکت میکنند. جایزه MAKE به شرکتهایی تعلق میگیرد که فعالیت دانش محور داشته باشند. این جایزه یکی از معتبرترین جایزههای جهانی در حوزه مدیریت دانش، نوآوری و سرمایه فکری بهشمار میآید که هر ساله با رقابت تنگاتنگ سازمانهای پیشرو IT، خودروسازی، نفت و گاز و… برگزار میشود. رقابتهای مربوط به اینجایزه به سه سطح ملی، قارهای و جهانی نقسیم میشود و هر سال ۳ تا ۵ شرکت برتر ملی به سطح قارهای سال آینده و ۳ شرکت برتر هر قاره به مرحله جهانی دور آینده راه پیدا میکنند.