خدمات

برگزاری کارگاه آموزشی«بازاریابی و برند» و «آیین نگارش و تنظیم قراردادهای تجاری»

به‌گزارش روابط عمومی این موسسه، درکارگاه آموزشی «بازاریابی و برند» طی روز چهارشنبه ۳۱ خرداد، سرفصل‌هایی نظیر «تکنینک‌های بازاریابی و تحقیقات بازار»، «استراتژی و برنامه بازاریابی»، «ویژگی‌های بازار محصولات نانویی» و «مفاهیم و کاربردهای برندینگ» برای مدیران و کار‌شناسان شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نانو ارائه شد.

بنابر این گزارش، در «تکنیک‌های بازاریابی و تحقیقات بازار» که از سوی مهندس روح‌اله شهیدی ارائه گردید موضوعاتی از قبیل فرآیند بازاریابی، محورهای اصلی تحقیقات بازار، تکنینک‌های تحقیقات بازاریابی، انتخاب بازارهای هدف و طراحی سیستم بازاریابی مورد توجه قرار گرفت.

دکتر مجتبی لشکر بلوکی در بخش دوم کارگاه با عنوان «استراتژی و برنامه بازاریابی» توضیحاتی پیرامون اصول مدیریت استراتژیک ارائه و فرآیند طراحی و اجرای استراتژی و برنامه‌های مدیریت بازار را همراه با مثال‌های عینی تشریح نمود.

در قسمت سوم این کارگاه آموزشی که به «مفاهیم و کاربردهای برندینگ» اختصاص داشت، خانم وحیده‌السادات حسینی با تعریف مفهوم برند و اهمیت آن، به مفاهیم مرتبط با این موضوع از قبیل کارکرد‌ها، عناصر و ارزش برند پرداخت. در بخش پایانی که به ویژگی‌های بازار محصولات نانویی اختصاص داشت؛ مولفه‌های کلیدی برای موفقیت در بازار فناوری نانو و وضعیت استراتژی بازار توسط دکتر خدیجه خدرلو مورد تاکید قرار گرفت.

در دومین روز از این دوره، کارگاه آموزشی «آیین نگارش و تنظیم قراردادهای تجاری» به ارائه دکتر علیرضا شمشیری اختصاص داشت. وی در این کارگاه آموزشی نکاتی در مورد جنبه‌های شکلی قرارداد‌ها را متذکر شد و به تشریح ملاحظات حقوقی در تنظیم قرارداد‌ها، شروط و تعهدات، طرفین قرارداد، تضمین‌ها، جبران خسارت، نظارت، حل اختلاف و داوری، فسخ و انحلال قرارداد‌ها پرداخت.