در این دوره و در قالب جلسات ارائه سخنرانی دانشجویان با مفاهیم کارآفرینی، مدل کسب و کار و تجاریسازی و همچنین مالکیت فکری آشنا شدند.
همچنین برگزاری کارگاههای تجارب کارآفرینان موفق، با حضور مدیران عامل سه شرکت موفق زیست پژوهان خاورمیانه، فناوران نانو مقیاس و پارسا پلیمر شریف و همچنین توضیحات تکمیلی کارشناسان موسسه خدمات فناوری تا بازار، باعث شد دانشجویان با نمونههای عملی و واقعی از ایده تا بازار آشنا شوند.
سپس دانشجویان در قالب یک مسابقهٔ عملی، آموختههای خود طی دوره را به معرض آزمایش گذاشتند. این مسابقه در گروههای دوازده نفره و با هدایت کارشناسان تجاریسازی از ستاد نانو و موسسه خدمات فناوری تا بازار برگزار شد. دانشجویان همچنین در مراحل مختلف مسابقه، از نظرات مشاورهای صاحبنظران موسسه خدمات فناوری تا بازار در زمینههای مختلف چون سرمایهگذاری، ثبت اختراع، مشاوره حقوقی، اخذ مجوز استاندارد، تجهیزات نانو و… استفاده کردند. در پایان از طرحهای منتخب تقدیر و جوایزی به آنان اعطا گردید.
آقای دکتر افشاری مدیر اجرایی موسسه خدمات فناوری تا بازار در خصوص دلیل برگزاری این دوره و مشارکت موسسه اظهار داشت: «موسسه خدمات فناوری تا بازار با هدف شناسایی نیروی انسانی آینده و هستههای فکری در حال تربیت، در این دوره حضوری موثر داشت. آموزش مفاهیم کسب و کار بایستی از مقاطع تحصیلی پایینی و دانشگاهها مورد توجه قرار گیرد. موسسه دانشجویان حاضر را به عنوان مدیران شرکتهای آینده حوزه نانو هدفگذاری نموده است و لذا با مشارکت در این دوره سعی نموده تا حاضران را با فضای کسب و کار و چالشهای آن آشنا نماید. مسلما آموزش در این سطح به شکلگیری آیندهای نویدبخش در نانو کمک شایانی خواهد نمود.»