افتتاحیه سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در افتتاحیه سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل گفت: اجرای درست الگوی اقتصاد دانش‌بنیان لازمه پیشرفت کشور است.


filereader.php?p1=main_c1d8ae6cfb3b6b1cc


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، صبح امروز با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و آموزش کشور و دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافت.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم با بیان اینکه دولت به دنبال پیاده سازی الگوی جدید در توسعه اقتصادی کشور است، عنوان کرد: اقتصاد دانش بنیان به عنوان مدلی جدید لازمه اصلی پیشرفت کشور در همه عرصه ها است.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان از دل دانشگاه ها و مراکز پژوهشی بیرون می آید و اساس آن ارزش های فکری و توانمندی های نیروی انسانی است، گفت: اما در اقتصاد نفتی به تولید بر مبنای نیروی انسانی نیازی دیده نمی شد و قالب تامین نیازها از طریق خرید صورت می گرفت. بنابراین چنین اقتصادی به ارزش های فکری و دانشگاهی نیازی ندارد. در چنین شرایطی اقتصاد دانش بنیان، یک ضرورت برای کشور محسوب می شود.
ستاری با اشاره به اینکه دانشگاه ها باید نسبت به فارغ‌التحصیلان خود متعهد باشند، عنوان کرد: در اقتصاد نفتی نوع برخورد با مساله اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی عمدتا نگاهی دولتی بوده است که با گسترش اقتصاد دانش بنیان این نگاه اصلاح می شود.

تحول در اقتصاد کشور با تجارت شرکت های دانش بنیان
وی با تاکید بر ضرورت رشد اقتصاد کشور بر پایه شرکت های خصوصی، ابراز کرد: تجارت شرکت های دانش بنیان موجب تحول اقتصاد کشور خواهد شد و زمینه این تحول صرفا با فرهنگ سازی فراهم می شود.
نایب رییس هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به ظرفیت های صندوق نوآوری و شکوفایی در رشد این شرکت ها، بیان کرد: این صندوق ضمن رفع خلاءهایی که بانک ها درک نمی کنند و با توجه به دارایی های دانش و نیروی انسانی می تواند به گسترش اقتصاد دانش بنیان کمک بسزایی داشته باشد.

 نیروی انسانی و ارزش های فکری؛ پای اصلی اقتصاد دانش بنیان

ستاری با بیان اینکه نیروی انسانی و ارزشهای فکری پایه اصلی اقتصاد دانش بنیان است ابراز کرد: نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران مدل بسیار خوبی برای توسعه اقتصاد بر مبنای تولید داخلی است و امیدواریم این رویداد، به رونق تولید محصولات داخلی و برندسازی منجر شود.
سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه در سالن خلیج فارس و سالن 20 نمایشگاه بین المللی برپا خواهد بود.