اولین همایش ملی مدیریت پسماند و فاضلاب صنعتی،بیمارستانی و دارویی

اولین همایش ملی مدیریت پسماند و فاضلاب صنعتی، بیمارستانی و دارویی در تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۹۴ با حمایت دانشکده فنی دانشگاه تهران، گروه مهندسی سروین، دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران و انجمن علمی مهندسی و مدیریت پسماند برگزار می‌گردد.

حرکت مداوم کشور‌ها به سمت صنعتی شدن در کنار واقعیت رشد جمعیت و افزایش تمایل به شهرنشینی الز ا ما منجر به افزایش تولید انواع پسماند شهری و صنعتی و شیرابه‌ و فاضلاب‌ حاوی آلاینده‌های زیست‌محیطی می‌گردد. کشورهای صنعتی برای تضمین چرخه فعالیت‌های صنعتی و شهری خود در سایه توسعه پایدار از سال‌ها پیش برنامه‌های جامعی را در راستای کاهش تولید و نیز بازیافت، بازگردانی و استفاده مجدد از پساب‌ و پسماند و فاضلاب‌ تولیدی خود در دستور کار قرار داده‌اند و قوانین جامعی را نیز به عنوان پشتوانه اجرایی این دست برنامه‌ها تدوین و تصویب نموده‌اند.
رسالت اولین همایش ملی مدیریت پسماند و فاضلاب‌ صنعتی، بیمارستانی و دارویی در واقع تلاش برای سازماندهی و یکپارچه‌سازی همه داشته‌های کنونی کشور در زمینه شناسایی و ارائه راهکارهای مدیریت پسماند و فاضلاب‌ در حوزه‌های صنعت، بیمارستانی و دارویی می‌باشد. این حرکت تلاش خواهد کرد پایگاه داده‌ای جامع پدید آورد که با ممکن ساختن معرفی طرفین درگیر در تولید پسماند و فاضلاب‌ و گروه‌های فعال در تصفیه و امحا و دفع پسماند و فاضلاب، تحرکی درخور به چرخه بازیافت، بازگردانی و کاهش تولید پسماند و فاضلاب بخشد.
علاقمندان به این رویداد ملی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاعاتی این همایش به آدرس http://www.ihpwm.ir مراجعه نمایند.