کارگاه آموزشی «آشنایی با مفاهیم مالکیت فکری»

کارگاه آموزشی «آشنایی با مفاهیم مالکیت فکری» در هفته اول آذرماه با هدف ارتقای سطح دانش و توانمندیهای کارکنان محترم مؤسسه خدمات توسعه فناوری تا بازار ایرانیان (کریدور) و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو طی چهار روز در ساختمان کریدور برگزار شد.

هدف از برگزاری کارگاه مذکور، تلاش برای افزایش، سازماندهی و یکپارچه‌سازی آگاهی‌های کارکنان در زمینه ثبت اختراع، علائم تجاری، روشهای جستجو و مرور پتنت در راستای ارائه کامل‌تر و دقیق‌تر خدمات بوده است.
از جمله مباحثی که در این چهار جلسه ارائه شد: آشنایی با سیستم ثبت پتنت، اهمیت ثبت اختراع داخلی و خارجی، مصادیق مالکیت فکری، آشنایی با نگارش متن اختراع، ملزومات ثبت پتنت، اشاره به آمار اختراعات ثبت شده محققان و فناوران ایرانی، جست جوی بین المللی اختراعات در بانک‌های پتنت، آشنایی با منابع رایگان پتنت، استخراج اطلاعات از یک پتنت، جستجوی تخصصی پتنت، اهمیت تحلیل اطلاعات پتنت، فرایند مرور پتنت و… بوده است.
 این دوره آموزشی چهار روزه توسط جناب آقای مهندس مالک سعیدی و با حضور کار‌شناسان محترم واحدهای مختلف ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و کریدور خدمات فناوری تا بازار بصورت فشرده برگزار گردید.