مدیکا 2016، پاویون ملی ایران، 12 شرکت دانش‌بنیان، همین حالا …

filereader.php?p1=main_d34e3381ec1fccd59
به گزارش روابط عمومی کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری، نمایشگاه مدیکا، بزرگترین رویداد نمایشگاهی جهان در حوزه تجهیزات پزشکی و بهداشتی، از ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه در دوسلدورف آلمان برپا شده است. هر ساله تعداد زیادی از متخصصان و فعالان این حوزه از سرتاسر جهان را گرد هم می‌آیند تا آخرین دستاوردها و نوآوری‌های خود را در حوزه تجهیزات پزشکی به نمایش بگذارند؛ به‌گونه‌ای که در آن بیش از ۵۰۰۰ غرفه‌دار از 72 کشور و بیش از 120000 بازدید کننده از سراسر دنیا حضور به هم می‌رسانند.
filereader.php?p1=main_64160e394784ad346
کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری، تمامی متقاضیان شرکت در این پاویون را مورد ارزیابی قرار داد و میزان آمادگی صادراتی آنها را بررسی نمود و در نهایت دوازده شرکت برتر برای حضور در این نمایشگاه انتخاب شدند. فهرست این دوازده شرکت بدین قرار است: احیا درمان پیشرفته، اوسینا، به‌بان‌شیمی، پارسیان طب پژوهش، پویندگان پزشکی پردیس، داهیان پزشکی پیشرو، سازگان گستر، سامانه جراحی هوشمند پارسه (پارسیس)، کاواندیش سیستم، کیفیت تولید تکاپو (کیتوتک)، مایا اسلیم آریا و نواتیس طب.
filereader.php?p1=main_cf1cf6af19898b79f
همانند سال گذشته ۷۰ درصد هزینه‌های اجاره فضای غرفه، غرفه‌سازی و حمل و نقل تجهیزات شرکت‌ها در این نمایشگاه توسط کریدور صادرات پرداخت شده و شرکت‌ها تنها ۳۰ درصد از هزینه‌های مذکور را پرداخت نموده‌اند. سال گذشته پاویون ایران با حدود ۱۰ شرکت برتر این حوزه در فضایی در حدود ۱۱۴ متر برپا شد اما در سال جاری با توجه به درخواست‌های متعدد شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه پزشکی و افزایش ظرفیت حمایت‌های معاونت علمی و فناوری، فضای ۱۴۴ متری به پاویون ایران اختصاص داده شد و ۱۲ شرکت توانستند در این نمایشگاه حاضر گردند. 8 شرکت از این 12 شرکت در نمایشگاه سال گذشته حضور داشتند و ۴ شرکت نیز برای اولین بار در پاویون ایران حاضر می‌شوند.