نشست تجاری مشترک ایران و هند

شرکت‌های دانش‌بنیان به همراه وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی به کشور هند سفر کردند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیران عالی 9 شرکت دانش‌بنیان، در سفر به هندوستان حضور داشتند و 20 دی ماه در نشست تجاری مشترک ایران و هند شرکت کردند. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سخنرانی خود که در افتتاحیه نشست تجاری صورت گرفت، به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایران در ترکیب هیات اشاره کرد.

علی‌مرتضی بی‌رنگ رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص جزییات این سفر، گفت: مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، 9 نفر از نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان را با هدف زمینه‌سازی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور با کمک صادرات محصولات فناورانه، به هند اعزام کرد.

وی افزود: نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان در نشست‌های تجاری برگزار شده در کشور هند شرکت کردند. هدف از شرکت در این نشست‌ها فراهم کردن بستر صادرات به کشور هندوستان و عقد قراردادهای تجاری بین این شرکت‌ها با همتایان هندی بود. 
علی‌مرتضی بی‌رنگ رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی نیز در دوره دیپلماسی فناوری که توسط اندیشکده پژوهش و سیستم‌های اطلاعاتی برای کشورهای در حال توسعه برگزار شد، در جمعی مشتمل بر 32 نفر از معاونین بین‌الملل و دیپلمات‌های 27 کشور جهان در خصوص “تجربیات جمهوری اسلامی ایران در حوزه دیپلماسی علم و فناوری” سخنرانی کرد.

این اندیشکده که توسط دولت هند حمایت مالی می‌شود، در انتخاب موضوعات پژوهشی و انتشار نتایج مستقل عمل می‌کند. اندیشکده در کنار سایر فعالیت‌های خود به برگزاری دوره‌های توانمندسازی در زمینه‌های تجارت بین‌الملل، همکاری کشورهای جنوب – جنوب، توسعه پایدار و مواردی از این دست اقدام می‌کند.

نمایندگانی از شرکت صنعتی پایا پرس (فعال در زمینه‌ ماشین آلات و تجهیزات)، درسا رسانه هوشمند (فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات)، طعم و عطر ماگنولیا (فعال در حوزه صنایع غذایی)، تکوین پژوه مهام (فعال در زمینه ماشین آلات و تجهیزات)، صمیم رایانه (فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات)، تهران اینترنت (فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات)، بازار اینترنت ایرانیان (فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات)، طب و صنعت رهیاب (فعال در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی) و کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری (در حوزه خدمات صادراتی) در این سفر، حضور داشتند.