گزارش تصویری اعزام هیات تجاری – فناوری به کشور چین

گزارش تصویری اعزام هیات تجاری – فناوری به کشور چین

 

کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری (TESC) در راستای افزایش تعاملات و آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی با شرکت‌های متناظر چینی، هیئتی متشکل از مدیران و کارشناسان این شرکت‌ها را در تاریخ‌های 20، 21، 22 و 23 آبان ماه، به کشورچین اعزام نموده است.


در این رویداد چهار روزه برنامه‌های مختلفی نظیر نشست‌های B2B و بازدید از #پاویون دائمی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در شهر شانگهای ، بازدید از نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته #چین، در دستور کار قرار گرفت.

روز اول این برنامه به برگزاری نشست‌ تجاری-فناوری در شهر شانگهای اختصاص داشت که 48 شرکت‌دانش‌بنیان ایرانی در قالب نشست‌های B2B، به معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود جهت برقراری ارتباط و دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌شده پرداختند. از جنبه‌های بارز این رویداد می‌توان به حضور فعال مسئولینی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد که تأثیر بسزایی در افزایش کیفیت آن داشت.

 

آغاز برنامه‌های روز دوم به بازدید از نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان چین در شهر شانگهای اختصاص یافت و پس از آن هیئت تجاری-فناوری ایران به شهر سوژو عزیمت کردند و از پارک صنعتی سوژو (Suzhou Industrial Park)، نانوپولیس (Nanopolis)، بایوبی (Biobay) و امکانات پایگاه صادراتی محصولات دانش-بنیان کشور چین (www.sipac.gov.cn/english) بازدید بعمل آوردند. در جریان بازدید هیئت ایرانی از پاویون دائمی شرکت‌های دانش بنیان در شهر شانگهای، آقای مهندس امیر قربانعلی، مسئول دفتر صادراتی ایران در چین، توضیحاتی را در خصوص ابعاد مختلف و اهداف این پاویون ارائه کردند و نحوه فعالیت آن و اقدامات صورت‌گرفته را تشریح کردند. 

 


همچنین در روز سوم نشست B2B بین شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و شرکت‌های چینی با حضور آقای دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری که ریاست هیئت ایرانی را برعهده داشتند در شهر شنزن و در حاشیه نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین ( China High_Tech Fair ) برگزار گردید.