با شیوع کرونا دانش‌بنیان‌ها بیش از 1400 خدمت دریافت کردند

با شیوع کرونا دانش‌بنیان‌ها بیش از 1400 خدمت دریافت کردند

خدمات آنلاین متنوعی با شیوع کرونا برای شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور ارائه شد که می‌توانند رایگان از آنها بهره‌مند شوند.

 
در شرایط حساس کنونی و گسترش ویروس کرونا بخش اعظمی از زندگی مردم تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته است بنابراین دستگاه‌های دولتی برای مقابله با شیوع هرچه بیشتر این ویروس باید تمهیدات مختلفی را برای ارائه خدمات خود به کار گیرند.

 

در این راستا مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، اقدام به ارائه خدمات توانمندسازی آنلاین از ابتدای سال جاری، به شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور کرده است. این خدمات در دو سرفصل مشاوره‌های تخصصی کسب و کار و نشست های آنلاین(وبینار) به شرکت‌ها ارائه میشود.

 

یکی از خدمات مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان در ایام کرونا ارائه خدمات مشاوره به‌صورت آنلاین است. از ابتدای فروردین‌ماه 1399 جلسات مشاوره آنلاین به صورت ویژه شروع و طی 7 ماه گذشته به 216 جلسه مشاوره در ماه رسیده است.

در سال جاری، بیش از یک هزار و 100 جلسه مشاوره در سراسر کشور به شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور به‌صورت آنلاین ارائه شده است. مشاوره‌های صادراتی نیز به‌صورت آنلاین به شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور ارائه می‌شود، تاکنون نزدیک به 200 جلسه مشاوره‌ آنلاین صادراتی برگزار شده است.

 

برگزاری ماهیانه بیش از 50 وبینار

در چندسال گذشته، برگزاری نشست‌های تخصصی کسب‌وکار در زمینه‌های قوانین و مسائل پایه‌ای کسب‌وکار نظیر مالیات، بیمه تأمین اجتماعی، قانون کار، گمرک، نقل ‌و انتقال ارزی ودیگر زمینه‌های مورد نیاز شرکت‌ها، به یکی از رویه‌های متداول مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بدل شده بود، اما برگزاری این نشست‌ها با شیوع ویروس کرونا با چالش جدی مواجه شد.

به همین دلیل از فروردین‌ماه سال جاری تاکنون نشست‌های حضوری کسب‌وکار جای خود را به نشست های آنلاین دادند. در حال حاضر ماهیانه بیش از 50 وبینار با عناوین مختلف در سراسر کشور توسط مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و مراکز توانمندسازی استانی برگزار می‌شود که از ابتدای سال تاکنون بیش از یکصد و 80 وبینار در کلیه استان‌های کشور برگزار شده است.

مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری امیدوار است بتواند در ایام شیوع گسترده ویروس کرونا، با افزایش خدمات برخط خود گام مهمی برای توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان بردارد و کلیه شرکت‌ها در هر جای کشور بدون هیچ کم و کاستی بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری