گزارش عملکرد فصل تابستان خدمات تجاری سازی کریدور به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق

کریدور در سه ماهه تابستان سال 1400، 4132 خدمت به ارزش 14,466 میلیون ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ارائه کرد. این آمار نسبت به مدت مشابه در سال 1399 رشد 3.5 برابری در مبلغ حمایت پرداخت شده به شرکت‌ها را نشان می‌دهد. همچنین در این مدت 1516 شرکت از حمایتهای معاونت علمی و فناوری استفاده کردند. نمودار زیر خدمات ارائه شده در این مدت را در مقایسه با سال‌های قبل نشان می‌دهد.

شکل شماره 1- آمار تعداد خدمات، مبلغ حمایت و تعداد شرکت‌های متقاضی خدمات پنجره واحد به تفکیک فصول

همانگونه که مشخص است در تابستان سال 1400 با شروع مجدد برنامه نشستها، شرکت‌های متقاضی خدمات رشد 66 % و خدمات ارائه شده نیز رشد 160 % را نسبت به فصل بهار نشان می‌دهد. شکل شماره 2 نیز آمار کل سال 1400 در مقایسه با سال‌های قبل را برای کلیه خدمات انجام شده نمایش می‌دهد.

شکل شماره 2- آمار کل و روند سالانه‌ی تعداد خدمات ارائه شده در پنجره واحد توانمندسازی

خدمات و مشاوره‌ها که توسط کریدور خدمات فناوری تا بازار در پنجره واحد خدمات تجاری‌سازی به شرکتهای دانش بنیان ارائه گردید شامل موارد زیر است:  ارزش گذاری و تبادل فناوری، بیمه‌های تامین اجتماعی‌وبازرگانی، پیشخوان مشاوره صادرات و واردات، مشاوره‌های تأمین مالی و طرح تجاری، تبلیغات و اطلاع رسانی، تحقیقات بازار، توسعه بازار داخلی، حقوقی، طراحی صنعتی، عارضه یابی و توسعه کسب و کار، مالکیت معنوی، مالیات و خدمات مالی و اداری، مجوزها، تاییدیه ها و استانداردها، منابع انسانی و نظام وظیفه، مشاوره فنی محصولات.

شایان ذکر است در تابستان 1400، 2129 مشاوره تخصصی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه گردید،که نسبت به فصل بهار رشد 70% را نشان می‌دهد. نمودار زیر تعداد جلسات مشاوره برگزار شده را نمایش می‌دهد، مشخص است که بیشترین نیاز شرکت‌ها در بهار امسال در مشاوره حوزه‌های حقوقی، توسعه کسب و کار و توسعه بازار داخلی بوده است.