برگزاری نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت

افتتاحیه نمایشگاه ایران ساخت
با حضور دکتر زلفی گل و دکتر ستاری

به نقل از مرکز طراحی ایران: برگزاری نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت همزمان با بیست و دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی فناوری و فن بازار وزارت علوم، در سالن خلیج فارس در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران به مناسبت هفته پژوهش، به همت معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در روز سه شنبه ۲۳ آذر ماه  با حضور  حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سورنا ستاری معاون علمی وفناوری رئیس جمهور آغاز و تا جمعه ۲۶ آذر ماه ادامه دارد.

 

 

این نمایشگاه در راستای سیاست‌های کلان تقویت اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود، با حمایت از صنعتگران، پژوهشگران و فناوران کشور برای بومی‌سازی فناوری ساخت تجهیزات وارداتی، توانسته است به عرضه و فروش قابل‌توجه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی پیشرفته و دانش‌بنیان در کشور کمک شایانی کند. هر ساله میزان فروش شرکت‌هایی که از سوی معاونت علمی حمایت شده‌اند سیر صعودی داشته است.

 

 

۳ هزار و ۱۳۲ فناوری در این نمایشگاه ارائه شد که ۵۶ تای آن‌ها برای نخستین بار رونمایی می‌شوند.
هدف این نمایشگاه، کاهش وابستگی آزمایشگاه‌های داخلی به تجهیزات و مواد وارداتی و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و استفاده از توانمندی‌های داخلی  و همینطور ایجاد اشغال پایدار برای هفت هزار پژوهشگر است.
اصلی‌ترین هدف نمایشگاه ایران ساخت، افزایش تقاضای خرید محصولات و تجهیزات و مواد آزمایشگاهی برای دانشگاه‌‌های داخلی می‌باشد.

بازدید سرپرست معاونت نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت از نمایشگاه اتفاق افتاد.

در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، مصرف‌کنندگان تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و تولید کنندگان داخلی حضور می‌یابند.

علاوه برآن، خریداران بخش‌های دولتی با استفاده از یارانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌توانند برای خرید تجهیزات و مواد اقدام کنند، خریداران بخش خصوصی نیز از از تسهیلات لیزینگ بهره‌مند شوند.

 معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، سورنا ستاری روز گذشته در مراسم افتتاحیه دو نمایشگاه ایران ساخت و فن بازار گفت: نمایشگاه‌های فناوری مانند ایران ساخت از نظر کمی و کیفی نسبت به شش سال قبل تفاوت بسیار زیادی دارد. شش سال قبل در این نمایشگاه‌ها شیشه لوله آزمایشگاه نمایش داده می‌شد، اما الان محصولاتی نمایش داده می‌شود که قیمت مشابه خارجی آن ۶۰ تا ۷۰ میلیارد است.
وی افزود: امروز بخش خصوصی هم بهتر از سال‌های قبل وارد شده و از سویی دیگر دولت، زیرساخت‌هایی همچون مراکز رشد و پارک علم و فن‌آوری را هم فراهم کرده‌است.

 

 

سرپرست معاونت نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آقای محمد حسین بهشتی، با اشاره بر ارائه ۱۵ محصول نخست تولید در این نمایشگاه، به صدا و سیما گفت: در طول نمایشگاه از محصولات جدید رونمایی خواهد شد. نمایشگاه امسال میزبان رویدادی جدید است. این کار با همکاری مرکز طراحی ایران برای ارتقای سطح طراحی و کیفیت بسته‌بندی محصولات و نوع ارائه خدمات انجام می‌شود.
محمدحسین بهشتی افزود: قرار است در نهمین دوره این نمایشگاه برترین طراحی در زمینه ارائه تجهیزات، طراحی خدمات و طراحی بسته‌بندی انتخاب و معرفی شوند. همه شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

معاون پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم با بیان اینکه در تلاش هستیم تا در کنار حفظ اقتدار ایران در زمینه تولید علم و فناوری در دنیا، سهم و اثربخشی علوم انسانی و اجتماعی را بیشتر کنیم، به صدا و سیما گفت: از دیگر اقدامات ما کاربردی کردن پژوهش‌های دانشگاهی و تحقیقات علمی و انطباق آن‌ها با نیاز‌های کشور است که این کار را نیز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شتاب خواهیم داد. همچنین دیپلماسی فناوری با دیگر کشور‌ها را نیز در اولویت داریم تا ارتباط میان دانشمندان ایرانی با جهان قطع نشود و ارتقا یابد.
پیمان صالحی افزود: دانشمندان سفیران پرقدرت ایران در دنیا هستند که می‌توانند حضور کشورمان را در بازار‌های جهانی تثبیت و توانمندی علمی ایران را در بازار جهانی نیز عرضه کنند.

در نمایشگاه تجهیزات نیز تولیدکنندگان، بیش از ۹ هزار محصول فناورانه در حوزه خدمات، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت را در قالب این رویداد ارائه می‌دهند. نهمین دوره نمایشگاه مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران از امروز آغاز شده و تا ۲۶ آذرماه ادامه دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی نیز در بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری با ارائه ۱۸۰ محصول در بخش حضوری و بیش از ۷۰۰ محصول در بخش مجازی در سالن ۵ غرفه ۲۵ نمایشگاه بین المللی تهران حضور دارد.

در این نمایشگاه استان‌ها و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های تخصصی از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات، ساخت و تولید، فناوری نانو و زیست فناوری، کشاورزی و صنایع وابسته، مواد و انرژی، صنایع دارویی و بهداشتی و صنایع ساختمان به ارائه محصول پرداخته‌اند.

 نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت از سال 1392 هرساله برگزارشده در ادامه لیستی از محصولات ارائه شده در نمایشگاه ایران ساخت را آورده‌ایم.

 

 

لیست محصولات ارائه شده در نمایشگاه تجهیزات ایران ساخت:
نفت، گاز و پتروشیمی
برق، الکترونیک، نرم‌افزار
عمران و ساختمان
مکانیک، شیمی و متالورژی
کشاورزی و محیط‌زیست
فیزیک پایه
تجهیزات عمومی آزمایشگاهی
تجهیزات و ماشین‌آلات در حوزه فناوری های راهبردی
مهندسی پزشکی و زیست مواد
مواد آزمایشگاهی
تجهیزات آموزشی با فناوری مناسب
تجهیزات حوزه تست و آزمون صنعتی
ارایه کنندگان خدمات کالیبراسیون

۲۳ الی ۲۶ آذر ماه 1400

تاریخ میلادی Dec 14-17, 2021
۴ روز نمایشگاه
سه شنبه تا جمعه
زمان بازدید 9 صبح الی 3 عصر
محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران