آیا شرکت دانش بنیان شما بهترین مدل کسب و کار را دارد؟

چرا تهیه بیزنس مدل مهم است؟

 

انتخاب مدل کسب و کار اولین قدم شروع مسیر حرفه ای شدن در تمام شرکت هاست. اما شرکت های دانش بنیان شرایط ویژه ای دارند به عنوان مثال در بسیاری از این شرکت ها، ایده برای اولین بار در کشور اجرا می شود، اکثر نیروی کار جوان هستند، کسب و کار مشابه کمتر وجود دارد و … بنا بر این دلایل شرکت های دانش بنیان به مراتب بیش از دیگر شرکت ها به یک مدل کسب و کاری دقیق نیاز دارند. اگر یک شرکت دانش بنیان دارید شک نکنید که بیزنس پلن از نان شب هم برای شرکت شما واجب تر است!

یکی از خدمات مشاوره کریدور فناوری تا بازار مشاوره در مورد انتخاب مدل کسب و کار است. سال گذشته 1384 خدمت مشاوره با موضوع استراتژی و توسعه ی کسب و کار به شرکت های دانش بنیان ارائه شده که بخشی از این جلسات خدمت مشاوره، مربوط به طراحی مدل کسب و کار بوده است.

 

مدل های مختلف کسب و کار:

مدل های مختلف کسب و کار برای شرکت های دانش بنیان وجود دارد که برای انتخاب درست از بین آن ها باید به سوالات زیر به دقت پاسخ دهید:

1)      چرا این کسب و کار را راه اندازی کرده اید؟

2)      چه کسانی مشتری محصول یا خدمت شما هستند؟

3)      چه مشکلی از مخاطبان تان را رفع می کنید؟

4)      راه های ارتباطی با مشتری هایتان چیست؟

5)      مزیت رقابتی شما چیست؟

6)       روش توزیع محصول شما چیست؟

7)      مخاطبان را چطور جذب می کنید؟

8)      استراتژی بازاریابی شما چیست؟

9)      همکاران شما در بازار چه کسانی هستند؟

10)  …

پس از پاسخ به این سوالات کارشناسان مربوطه با تحلیل دقیق نتایج، بهترین مدل کسب و کاری را برای شرکت شما انتخاب می کنند. برای مثال مدل کانواس (CANVAS) یکی از مدل های رایج کاری برای شرکت های دانش بنیان است. تا به حال کارگاه های آموزشی مختلفی با این موضوع در کریدور فناوری تا بازار برگزار شده و مشاوران این مرکز برای شرکت های مختلف مدل کسب و کار تعریف کرده اند. همچنین کریدور فناوری تا بازار در اجرا و پیاده سازی بیزنس پلن هم پشتیبان شرکت های دانش بنیان است.

 

 

یک شرکت دانش بنیان بدون بیزنس پلن یا حتی با یک بیزنس پلن نامناسب شبیه به نوزاد نارس است که پس از گذشت زمان، عیوب و اشکالات آن روشن تر شده و هر روز بنیان گذاران خود را بیش از پیش تحت فشار قرار می دهد. متقاضیان استفاده از خدمت مشاوره جهت نوشتن مدل کسب و کار، می توانند به سایت کریدور فناوری تا بازار www.tmsc.ir مراجعه کنند و در بخش ثبت نام متقاضی درخواست خود را ثبت و  از طریق شماره تماس های زیر سوالات خود را مطرح کنند:

 

021-63103213

021-63103216