سه گام تا حل امور مالی و حسابداری

حسابداری، بیمه، مالیات، امور مرتبط با قانون کار و … هریک بخش زیادی از انرژی و زمان یک تیم اجرایی در شرکت را می بلعد! این اغراق نیست و تمام شرکت ها از استارتاپ ها تا هلدینگ های بزرگ چالش های زیادی با سازمان ها و متولیان این امور دارند. در تمام دنیا بنیان گذاران به دنبال حل امور مالی و حسابداری خود به روش هایی مثل برون سپاری هستند.

 این نیاز عموما به دلیل نبود دپارتمان های حسابداری جداگانه در شرکت ها یا عدم آشنایی افراد با قوانین متعدد این حوزه است. اهمیت ندادن به این موضوع جرائم سنگین و مشکلات جدی برای شرکت ها را در پی دارد. از این رو برای توانمندسازی شرکت ها در امور مالی و حسابداری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت هایی را پیش بینی کرده است.

این حمایت ها چه حوزه هایی را در بر می گیرد؟

حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت ها در این حوزه شامل موارد زیر می شود: 

  1. انجام فعالیت­های بیمه­ای،
  2. انجام فعالیت­های مالی،
  3. امور مرتبط با قانون کار،
  4. تنظیم دفاتر قانونی،
  5. تنظیم تخصصی اظهارنامه مالیاتی،
  6. دفاع مالیاتی،
  7. نحوه استفاده از معافیتهای مالیاتی
  8. و …

مثلا برای شرکت ها نانویی به طور خاص خرید نرم افزار حسابداری، طبقه بندی اسناد و مدارک، صدور اسناد حسابداری، تکمیل اظهارنامه مالیاتی و … ارائه می شود. برای اطلاع از ریزعناوین خدمات این حوزه برای شرکت های نانویی می توانید آیین نامه تشویقی آن برای شرکت های نانویی را از اینجا دریافت کنید.

حمایت ها به چه شرکت هایی تعلق می گیرد؟

خدمات فوق به شرکت های دانش بنیان، نانویی و خلاق تعلق می گیرد. هریک از انواع این شرکت ها دارای تاییدیه معتبر از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نهادهای زیرمجموعه ی آن است. ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و زیست بوم شرکت های خلاق متولیان صدور این عناوین هستند. در مورد شرکت های نانویی، علاوه بر شرکت های فعال در حوزه فناوری نانو و دارای تاییدیه نانومقیاس، کارگزاران توسعه فناوری نانو هم می توانند از حمایت های ستاد نانو استفاده کنند.

میزان حمایت ها چقدر است؟

حمایت های تعریف شده برای شرکت های دانش بنیان و خلاق در سه سبد ارائه می شود. این سبدها 60-120میلیون ریال  از هزینه های امور بیمه، قانون کار، مالی و مالیاتی شرکت ها را در بر می گیرد. حمایت ها تا سقف 50% تا 70% است. برای اطلاع از فعالیت های هر سبد، می توانید آیین نامه حمایت از امور مالی، حسابداری و اداری  شرکت های دانش بنیان، خلاق و شرکت های فناور مستقر در پارک را از اینجا دریافت کنید.

خدمت نرم افزار مالی و حسابداری در کریدور فناوری تا بازار

حمایت های ذکر شده در بالا توسط کریدور فناوری تا بازار به شرکت ها ارائه می شود. در 8 ماه نخست امسال جمعا120 شرکت با ثبت درخواست در سایت کریدور این خدمات را دریافت کرده اند. مطابق قوانین، شرکت ها می توانند خدمت مدنظر خود را از شبکه کارگزاران کریدور و کارگزاران آزاد دریافت کنند.

اگر علاقمند به دریافت خدمت خارج از دایره ی کارگزاران کریدور هستید، همچنان می توانید مبلغ حمایت را از کریدور دریافت کنید. فراموش نکنید برای دریافت مبالغ حمایتی، مستندات خود را روی bizservices.ir بارگزاری کنید.
در نمودار زیر مقدار عددی حمایت کریدور از خدمت نرم افزار مالی و حسابداری در مقایسه با مبلغ پرداختی شرکت ها به کارگزاران نشان داده شده است:

نمودار میزان حمایت از شرکت ها در خدمت نرم افزار مالی و حسابداری

طبق این نمودار در سال 1401 تا ابتدای آذرماه حدود 44% از هزینه های نرم افزار مالی و حسابداری شرکت ها با حمایت های معاونت از طریق کریدور فناوری تا بازار تامین شده است.

نحوه دریافت خدمت نرم افزارهای مالی، اداری و حسابداری

اگر شما هم صاحب کسب و کار یا شرکت هستید، قطعا به خدمت نرم افزار مالی، اداری و امور حسابداری نیاز دارید. برای دریافت این خدمت می توانید با مراجعه به سایت کریدور فناوری تا بازار و انتخاب دکمه ی خدمات تجاری سازی اقدام به ثبت درخواست کنید. در تصاویر زیر مراحل ثبت نام را به سادگی نشان داده ایم:

اگر شما صاحب شرکت دانش بنیان، خلاق و نانویی هستید، به صورت اتوماتیک در سامانه ی توانمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت نام شده اید. شما می توانید با درج شناسه ی ملی خود در کادر نام کاربری و رمز عبور وارد سیستم شده و خدمت موردنظر خود را ثبت کنید. شرکت های آزاد هم می توانند برای ورود به سامانه اقدام به ثبت نام کنند.

پس از ثبت درخواست خدمت، کارشناسان کریدور فناوری تا بازار جهت هماهنگی ارائه خدمت با شما تماس می‌گیرند. عموما این هماهنگی در کمتر از 48ساعت انجام می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و حل هرگونه مشکل در ثبت خدمت، می توانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید:

021-63103302

0905-7139145