چگونه قراردادهای خود را تدوین کنید؟

قرار و قرارداد، از ملزومات مهم روابط انسانی است. همانطور که برای درک درست از مقیاسی مثل طول و وزن در جهان، سیستم اندازه گیری ایجاد شده؛ برای فهم و برداشت درست از مفاهیم قراردادی هم قوانین و سیستمی از الفاظ و کلمات ساخته شده است. انواع مختلف قراردادها، حوزه های مختلف کاری و… این قوانین را به قدری گسترده است که یادگیری آن برای استفاده شخصی رسما غیرممکن است.

اگر شما هم صاحب کسب و کاری هستید قطعا تاکنون برای امضای قرارداد با شرکا، خریداران، همکاران و … در اتاق مذاکرات حاضر شده اید. استرس ناشی از عدم درک درست کلمات مختلف و عجیب در لحظه ی امضای قرارداد را تجربه کرده اید. این اضطراب حتی با بررسی دقیق قرارداد و ارزیابی تمام بنده ها هم ممکن است باقی بماند، چرا که بعضی از اصطلاحات به ظاهر ساده بار حقوقی دارند و شما از آن مطلع نیستید.

برای رفع این مشکل فقط باید به یک کارشناس آگاه و معتمد تکیه کنید. کارشناسی که علاوه بر دانش کافی در حوزه تدوین و ویرایش قرارداد، تجربه ی کافی نیز داشته باشد. باتوجه به اینکه تمام شرکت های دانش بنیان، خلاق و نانویی همچون بقیه کسب و کارها نیاز به عقد قرارداد در معاملات و مبادلات خود دارند، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خدمتی با نام تدوین و ویرایش قراردادها برای این شرکت ها ایجاد کرده است.

خدمت تدوین و ویرایش قراردادها شامل چه مواردی است؟

در این عنوان خدمات، تدوین و ویرایش قراردادهای زیر به شرکت های دانش بنیان، نانویی و خلاق ارائه می شود:

  • قراردادهای فروش
  • قراردادهای اعطای نمایندگی
  • قراردادهای شراکت
  • قراردادهای تبادل فناوری
  • قراردادهای همکاری با سازمان ها و نهادهای دولتی
  • قراردادهای عدم افشا
  • قرارداد استخدام پرسنل
  • و …

میزان حمایت از این خدمت چه مقدار است؟

میزان اعتبار برای تدوین و ویرایش قرارداد شرکت های دانش بنیان و خلاق 100% و تا سقف 60 میلیون ریال در سال است. به این معنا که هر شرکت با تاییدیه دانش بنیان و یا گواهی خلاق می تواند از این خدمت تا سقف 60میلیون ریال به صورت رایگان استفاده کند.

همچنین میزان این حمایت برای شرکت های دارای تاییدیه نانومقیاس تا سقف 100 میلیون ریال است. می توانید آیین نامه ی حمایت از تدوین و ویرایش قراردادهای هر گروه از شرکت ها را لینک های زیر دریافت کنید:

دریافت آیین نامه حمایت از تدوین و ویرایش قرارداد برای شرکت های دانش بنیان و خلاق

دریافت آیین حمایت از تدوین و ویرایش قرارداد برای شرکت های نانویی

شرایط دریافت این خدمت چگونه است؟

برای استفاده از این خدمت باید قبل از هر اقدامی به ثبت درخواست در سایت www.tmsc.ir  بپردازید. مراحل ثبت درخواست را در ادامه بیان می کنیم. فراموش نکنید که در صورت نیاز پیش نویس اولیه قرارداد را در سامانه بارگزاری کنید. همچنین میزان مبلغ حمایتی پس از ارائه ی خدمت و تسویه با کارگزار به حساب شرکت و براساس سقف آیین نامه واریز خواهد شد. برای دریافت این مبلغ می باست مدارک زیر را ارسال کنید:

  • قرارداد نهایی تدوین/ ویرایش شده،
  • سند پرداختی از سوی شرکت به کارگزار،
  • نامه در سربرگ شرکت حاوی: شماره حساب شرکت، شماره شبا، نام بانک، نام و کد شعبه.

خدمت تدوین و ویرایش قراردادها در کریدور فناوری تا بازار:

کریدور فناوری تا بازار شبکه ای از مشاوران و کارگزاران برای ارائه ی 52 عنوان مشاوره و 16 خدمت به شرکت ها ایجاد کرده است. از شاخصه های این شبکه می توان به تخصص، تعهد، مهارت، تجربه و سابقه ی چندین ساله کار با کریدور را نام برد. خدمت تدوین ویرایش و قراردادها هم از طریق کریدور فناوری تا بازار به شرکت ها ارائه می شود.

تنها در سال 1401 تاکنون مبلغ 975127000 ریال حمایت از طریق کریدور فناوری تا بازار به شرکت ها برای انجام خدمت تدوین و ویرایش قراردادها پرداخت شده است. هزینه تنظیم این قراردادها حدود یک میلیارد و دویست و سی میلیون ریال بوده در حالیکه مجموع ارزش قراردادی بیش از 31 میلیارد ریال است.

در ادامه با نحوه ثبت درخواست این خدمت آشنا می شوید.

درخواست تدوین و ویرایش قرارداد ثبت کنید:

برای ثبت درخواست تدوین و ویرایش قرارداد به سایت کریدور فناوری تا بازار مراجعه کنید و روند زیر را طی کنید:

تمام شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و نانویی به صورت اتوماتیک در سامانه ی توانمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت نام شده‌اند. نام کاربری و رمز عبور برای این گروه از شرکت‌ها به صورت پیش فرض، شناسه ی ملی شرکت است. در صفحه ی ورود به پنل کاربری، با انتخاب عنوان خود از بین شرکت ها، مراکز رشد و آزمایشگاه ها، شناسه ی ملی شرکت خود را در بخش نام کاربری و کلمه عبور وارد کنید. پس از ثبت درخواست خدمت، کارشناسان کریدور فناوری تا بازار جهت هماهنگی با شما تماس می‌گیرند. عموما این هماهنگی در کمتر از 48ساعت انجام می‌شود.