چرا باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان به وجود آمد؟
“فروش بیشتر” کلیدواژه ی موفقیت در تمام کسب و کارهاست. این موضوع در حالت عادی چالش هایی مثل رقابت با دیگر تولیدکنندگان، جذب مشتری و … دارد. تصور کنید با بزرگ تر شدن بازار و حضور رقبای قوی تر چقدر عمق این چالش بیشتر می شود. اما در مورد شرکت های دانش بنیان مسائل دیگری هم مطرح است. مثلا بسیاری از محصولات دانش بنیان با وجود دانش بالا و پیچیدگی های فنی، در هر کشور به تعداد کم موردنیاز است. یک تجهیز پزشکی خاص که فقط در اتاق عمل و بیماران خاص مورد استفاده است، ارزش مادی بسیار زیادی دارد ولی برای فروش این محصول باید در بازارهای مختلف فعالیت کنید چرا که با توجه به نیاز بازار به زودی اشباع می شود.
همچنین وقتی یک محصول نیاز به دانش فنی بالایی داشته باشدريالقطعا قیمت بالایی دارد و همین موضوع باعث می شود خریدار برای کاهش ریسک خرید، به سوی تولیدکنندگان قدیمی تر و معتبرتر برود. در واقع مسائلی که ذکر شد در کنار حضور برندهای معتبر و قدرتمند کار صادرات را برای شرکت های دانش بنیان ایرانی سخت کرده است.
باتوجه به توان شرکت های ایرانی در تولید محصولات پیشرفته و کسب دانش موردنیاز ساخت تجهیزات مختلف، اجرای سیاست های حمایتی برای ورود به بازارهای بین المللی ضروری است. در همین راستا باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان با هدف ارتقای برند ملی در عرصه بین الملل در سال 1400 تاسیس شد.
اهداف و ماموریت های باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان چیست؟
ارتقا برند ملی در بازار بین الملل شعار اصلی باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان است. مطرح شدن نام ایران در بازار محصولات هایتک یکی از بزرگ ترین مشکلات شرکت های دانش بنیان را حل می کند. چرا که بسیاری از شرکت ها با وجود کیفیت بالای محصول و قیمت رقابتی همچنان برای فروش محصول خود با مشکل عدم اعتماد مشتریان مواجه هستند.
باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان با استفاده از فرآیند عارضه یابی و توانمندسازی شرکت های صادراتی دانش بنیان اقدام به ارتقای کیفیت شرکت های صادراتی و در نتیجه ارتقای برند ملی در بازار بین المللی می نماید. این فرآیند با استفاده از مدل ارزیابی آمادگی صادراتی ERA که شامل شاخص های زیر است انجام می شود. شاخص های ارزیابی شامل:
- شاخص فنی
- شاخص مدیریت صادرات
- شاخص شرکتی
- شاخص بازاری و مالی
و 23 زیرشاخه می شود. تاکنون ٩٤٨ شركت ارزيابي و و رتبه بندي شده و ١٣٠٠ شركت مورد ارزيابي فني قرار گرفته اند. نتایج قابل ارائه به شرکت ها در این ارزیابی شامل گزارش های میانی و تکمیلی برای شرکت هاست. در این گزارش ها عارضه های موجود در فرآیند تولید، بازاریابی و فروش، فنی و صادراتی شرکت ها بیان شده و راهکار رفع آنها به شرکت اعلام می شود.
راه های ارتباطی با باشگاه شرکت های صادارتی دانش بنیان:
02163103333-4
09057139146