خدمات

محصول خود را در بزرگترین نمایشگاه های بین المللی به نمایش بگذارید!

حمایت های مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری در راستای توسعه بازار بین الملل، از سه روش برگزاری پاویون، اعزام هیئت تجاری و حمایت از حضور مستقل به شرکت ها اعطا می شود. در ادامه میزان حمایت و نحوه ی دریافت حمایت ها بیان می شود.

برگزاری پاویون بین المللی در مهم ترین نمایشگاه های دنیا

برگزاری پاویون در نمایشگاه های بین المللی یکی از بهترین فرصت ها برای ارائه محصول به خریداران بین المللی است. کشورها و نمایشگاه های منتخب برای برگزاری پاویون دارای شرایط خاص و مهمی هستند تا بازدهی حضور شرکت ها در دیگر کشورها بالاتر رود. مثلا کشورهای برگزار کننده می بایست علاوه بر اینکه مقصد صادراتی محصولات ایرانی هستند، درگاه و هاب صادراتی به دیگر کشورها نیز باشند.

نمایشگاه ها باید فضایی بیش از 10000متر فضای نمایشگاهی و بیش از 400 غرفه دار داشته باشند. همچنین می بایست بیش از 20 پاویون از دیگر کشورها در نمایشگاه برگزار شود و حداقل 30000نفر بازدیدکننده عمومی و تخصصی داشته باشد. در صورت احراز این شرایط، با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری پاویونی برای شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه برپا می شود. حمایت های مرکز تعاملات از شرکت ها برای حضور در این پاویون ها شامل بیش از 50% از مجموع هزینه های زیر می شود:

  • برگزاری جلسات B2B
  • چاپ کتابچه محصولات
  • دریافت ویزا
  • هزینه های بلیت و ترنسفر
  • هزینه های اقامت شرکت ها
  • مترجم

همچنین در کریدور صادرات حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی نیز شامل حال شرکت ها می شود و تجمیع حمایت ها هزینه های حضور در نمایشگاه را برای هر شرکت تا حدود 70% کاهش می دهد.  

تاکنون بیش از 450 شرکت از حمایت های برگزاری پاویون مرکز تعاملات استفاده کرده اند و در سال جاری 16 پاویون در کشورهای روسیه، چین، امارات، ترکیه و … برای شرکت ها برگزار شده است. حمایت های مرکز تعاملات به برگزاری پاویون محدود نمی شود و در صورتی که خروجی شرکت ها در پاویون مثبت باشد، حدود 4 ماه بعد از رویداد، یک برنامه ی اعزام به همان کشور برای شرکت، جهت پیگیری تفاهم نامه های منعقد شده، انجام می شود.

اعزام و برگزاری جلسات B2B برای شرکت های دانش بنیان

در مورد نمایشگاه هایی که ظرفیت برگزاری پاویون وجود ندارد، شرکت ها در برنامه های اعزام می توانند حضور پیدا کنند. ممکن است در برخی از نمایشگاه های تخصصی و بزرگ، امکان گرفتن پاویون به نام ایران نباشد. در این صورت برای بهره مندی شرکت ها از فضای نمایشگاه و آشنایی با دیگر شرکت ها، برنامه های اعزام تدوین شده اند. البته اعزام فقط مختص نمایشگاه های بزرگ نیست و نمایشگاه های کوچکی که ظرفیت بالقوه صادراتی دارند نیز مسمول حمایت های اعزام می شوند.

حمایت ها جهت اعزام شرکت ها شامل همان پکیج کامل پاویون ها می شود و هزینه های حضور در نمایشگاه با استفاد ه از این حمایت ها کاهش چشم گیری خواهد داشت. تاکنون بیش از 900 شرکت از خدمات اعزام های بین المللی از طریق کریدور صادرات بهره مند شده اند. این اعزام ها در سال 1402 به کشورهای فرانسه، روسیه، چین، امارات، عمان، هند، ترکیه، ترکمنستان و … انجام شده است.

حمایت از حضور مستقل در نمایشگاه های بین المللی

بیش از 250 نمایشگاه معتبر در دنیا وجود دارد که شرکت ها می توانند با استفاده از حمایت حضور مستقل، در آن حاضر شوند. حمایت های این بخش تا 70% و شامل فاکتورهای غرفه و غرفه سازی می شود.

نحوه ی استفاده از حمایت های توسعه بازار بین المللی

متقاضیان استفاده از حمایت های مرکز تعاملات جهت حضور در نمایشگاه های بین المللی از طریق کریدور صادرات می بایست پیش از هر اقدامی به سامانه ارزیابی باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان IHTECC وارد شوند. فرآیند ارزیابی شرکت ها به راحتی و به صورت سیستمی انجام می شود و تنها شامل 100 سوال چهارگزینه ای است. برای ارزیابی توانمندی صادراتی خود به سایت زیر مراجعه کنید:

http://ihtecc.eracore.ir/sysworkflow/en/neoclassic/login/login

همچنین جهت مشاهده آموزش ثبت نام در ارزیابی صادراتی اینجا را بخوانید.