خدمات

رویداد هوشمندسازی صنایع در نمایشگاه واردات چین

رویداد آشنایی با فرصت های هوشمندسازی صنایع در نمایشگاه واردات چین CIIE2024 صبح امروز به همت کریدور فناوری تا بازار برگزار شد. مهمان ویژه این رویداد که مدیران عامل شرکت های فعال در حوزه هوشمندسازی حضور داشتند، وزیر مختار و رایزن  بازرگانی چین، آقای شو چی سونگ بود. در ادامه شرح این رویداد را می خوانید.

علی طهاری مدیرعامل کریدور فناوری تا بازار

رویداد آشنایی با فرصت‌های هوشمندسازی صنایع صبح امروز چهارم مهرماه 1403 برگزار شد. ابتدای این برنامه مهندس علی طهاری ضمن معرفی مجموعه کریدور گفت: کریدور فناوری تا بازار خدمات توانمندسازی کسب و کار و صادرات به شرکت‌ها ارئه می‌دهد. ما در کریدور از حدود 10 سال پیش دفاتر صادراتی خود را در کشورهای هند، چین، اندونزی، سوریه، عراق، مکزیک و برزیل راه اندازی نموده‌ایم و صادرات محصولات فناورانه داشته‌ایم. این صادرات در حوزه‌های مختلف صنعتی مثل محصولات با فناوری پیشرفته، دارو، تجهیزات پزشکی و … بوده است.

طهاری افزود از چند سال پیش موضوع نمایشگاه CIIE با هدف ورود به شرکت‌های ایرانی به بازار چین آغاز شده است. یکی از حوزه‌های مهم در این نمایشگاه، هوشمندسازی صنایع است که امید داریم بتوانیم با کمک مجموعه‌های مختلف خصوصی و دولتی، با حضور در این نمایشگاه به عنوان یک پلتفرم، زمینه لازم جهت حضور شرکت‌های ایرانی در بازار کشور چین را فراهم کنیم.

شو چی سونگ وزیر مختار و رایزن بازرگانی کشور چین

آقای سونگ، وزیر مختار و رایزن بازرگانی کشور چین در ایران پس از مهندس طهاری نکاتی مربوط به نمایشگاه واردات چین بیان کرد. وی ضمن عرض خوش‌آمد گویی به شرکت‌ها و تشکر از مهندس طهاری جهت برگزاری پاویون در نمایشگاه CIIE گفت: نمایشگاه واردات چین، پنجره‌ای برای ورود به بازار چین است. این نمایشگاه از اقصانقاط جهان غرفه‌دار و بازدیدکننده دارد و به صورت سالانه در ماه نوامبر و در شانگهای چین برگزار می‌شود. این نمایشگاه یکی از موفق‌ترین نمایشگاه‌ها در جهان است. برای مثال سال گذشته بیش از 78 میلیارد دلار آمریکا، در نمایشگاه CIIE2023 قرارداد منعقد شد که بالاترین رکورد تاریخ است.

شو چی سونگ ادامه داد: نمایشگاه واردات چین روز به روز در حال پیشرفت است و این تصویر را به دنیا مخابره می‌کند که چین یک بازار برای آوردن فرصت‌های اقتصادی است. این نمایشگاه دارای چهار پلتفرم اصلی زیر است:

  1. تدارکات بین‌المللی
  2. ترویج سرمایه‌گذاری
  3.  تبادلات فرهنگی
  4. همکاری بازوها

CIIE فرصت‎های بازار، سرمایه‌گذاری و توسعه را برای همه طرف‌های شرکت‌کننده ایجاد می‌کند. در ششمین نمایشگاه CIIE از شرکت‌های بزرگ چند ملیتی تا کسب و کارهای کوچک، از شرق آسیا تا کرانه آفریقا حضور دارند.

رضا ایجادی رئیس هیئت مدیره کریدور فناوری تا بازار

در ادامه آقای ایجادی، جایگاه و اهمیت نمایشگاه واردات چین را بیان کرد و گفت: این نمایشگاه با 350000 متر مربع مساحت یکی از یزرگ‌ترین نمایشگاه‌های جهان است. اما نکته مهم در مورد این نمایشگاه، بازدید کنندگان آن است. CIIE بیش از 400هزار بازدید کننده چینی دارد و این جه تمایز آن با بقیه نمایشگاه‌ها در سطح جهان است.

ایجادی افزود: حجم معاملات و قراردادهای منعقد شده در سال گذشته حدود 78 میلیارد دلار تخمین زده می‎‌شود. جالب است بدانید که کشور ویتنام اعلام کرده است که پنجمین نمایشگاه واردات چین حدود 50 میلیون دلار گردش مالی داشته است. نکته حائز اهمیت این است که ویتنام تمام این گردش مالی را با طرف چینی نداشته بلکه با دیگر کشورها و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه وارد مذاکره شده است.

سال گذشته برای اولین بار پس از دوران کرونا پاویون ایران با رشد 20برابری مساحت پاویون، در نمایشگاه واردات چین حاضر شد و این پاویون مورد استقبال و رضایت شرکت‌ها قرار گرفت. برای مثال یک شرکت در سال گذشته دو پارتنر جذب کرد و قرار است امسال دمو دستگاه خود را در چین ایجاد کند. همچنین این شرکت قصد دارد چین را تبدیل به هاب اقتصادی خود در منطقه تبدیل کند.

ایجادی ادامه داد: امروز با موضوع هوشمندسازی صنایع اینجا جمع شده‌ایم. طبق تحقیقاتی که در سال گذشته انجام داده‌ایم این موضوع یکی از پررنگ‌ترین ترندها در نمایشگاه واردات چین است. برای دستیابی به این هدف دو تور صنعتی در شهرهای سوژو و نانجینگ تدارک دیده‌ایم.

مجید رسولی فعال حوزه هوشمندسازی

آقای رسولی توضیحات خود را با طرح این سوال آغاز کرد: آیا با توجه به روند آغاز به کار هوشمندسازی صنایع در کشورمان، راهکار بین‌المللی جهت شتاب‌بخشی به این فعالیت‌ها وجود دارد؟ پیش از نمایشگاه CIIE ما با حضور در نمایشگاه CHTF طرحی را پیاده کردیم که مورد استقبال شرکت‌ها قرار گرفت. در این طرح شرکت‌ها در روزهای نمایشگاه می‌توانستند از شرکت‌های مشابه خود و صنایعی که مصرف‌کننده محصول مشابه خودشان بود بازدید کنند. این امر سبب درک بهتر شرکت‌ها از ترندهای فناوری مربوط به خودشان شد.

پس از دوران کرونا و انجام تحقیقات روی شرکت‌های بزرگ فناور به این جمع‌بندی رسیدیم که نمایشگاه CIIE می‌تواند بستر مناسبی برای انجام این طرح باشد. پس از رصد گسترده نمایشگاه توسط کریدور از منظر هوشمندسازی و بررسی کامل تمام جوانب برنامه بازدید از نمایشگاه به همراه بازدید شرکت‌ها از شهرهای نانجینگ و سوژو ایجاد شد. نتیجه بررسی CIIE2023 از منظر هوشمندسازی نشان داد که ترندهای اصل این حوزه شامل موارد زیر است:

  1.  اتوماسیون و رباتیک و تولید هوشمند
  2. هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء
  3. نسل‌های جدید شبکه‌های مخابراتی و ادغام با هوش مصنوعی
  4. انرژی‌های نو و خودروهای الکتریکی و خودران
  5. صنعت نیمه‌هادی

در همین راستا تورهای تخصصی به عنوان مکمل نمایشگاه با چهار موضوع کاربرد در محیط صنعتی، تامین متناسب با سطح بلوغ و نیازمندی‌های کشور، محیط‌های اجرایی توسعه محصول و طرح‌های کلان ملی تدوین شده اند.

پکیج‌های خدمات تور در نمایشگاه واردات چین:

در پایان این رویداد دو ساعته، آقای ایجادی رئیس هیئت مدیره کریدور فناوری تا بازار به بیان جزئیات تور بازدید از نمایشگاه CIIE پرداخت. خدمات عمومی این تور بازدید شامل موارد زیر است:

  1. ثبت نام در نمایشگاه
  2. اخذ ویزا
  3. دو روز تور تخصصی بازدید از نمایشگاه به همراه تورلیدر و مترجم
  4. اخذ کارت نمایشگاه
  5. ترنسفر فرودگاهی
  6. رزرو هتل
  7. جلسات توجیهی و ارائه برنامه بازدید

پکیج‌های سفر شامل سه نوع A و B و C است که بسته به مسافت هتل تا نمایشگاه دارای قیمت های متفاوتی است. جهت اطلاع از جزئیات دقیق این پکیج‌ها فایل زیر را دانلود کنید.
کاتالوگ تور تخصصی صنایع هوشمند – نمایشگاه بین‌المللی واردات چین CIIE2024