بازی کنید تا حرفه ای شوید!

اگر شما هم یک مدیر پروژه هستید قطعا روزهای شلوغ و گیج کننده داشتید. درخواست ها از همه ی بخش ها و اغلب به صورت هم زمان به سوی شما می آیند. احتمالا گاهی احساس کردید که در یک اقیانوس عمیق از جریان توسعه محصول، داده های متعدد و پشتیبانی مشتری زندگی می کنید. همین امور باعث می شود فرصت کمی برای عقب نشینی و به دست آوردن دیدگاه برایتان باقی بماند. نتوانید با چند قدم عقب تر رفتن، بوم نقاشی خود را از نمای مشتریان و کارفرمای خود ببینید.

اگر با خواندن این جملات حس مشترک با دیگر مدیران پروژه پیدا کردید، این مقاله کوتاه را بخوانید. ما به شما کمک می کنیم تا با یک روش جذاب و دوست داشتنی، بازدهی خود را بالاتر ببرید!

هریک از مدیران پروژه، مستقل از وظایف و پروژه ای که در دست دارند، مهارت های خود را به تدریج کسب می کنند. هیچ مسیر شغلی مستقیمی برای ماهر شدن در این جایگاه شغلی وجود ندارد. شما نمی توانید به دانشگاه بروید و بعد از فارغ التحصیل شدن بگویید من یک مدیر پروژه هستم!

یک جمله ی معروف بین مدیران پروژه دنیا وجود دارد: «یک مدیر پروژه درس هایش را هرجایی که پیدا کند، می خواند!». به این معنا که بهترین مدیران پروژه هر لحظه و از هر اتفاق “یاد” می گیرند. آنها یادگرفته های خود را در زمان و مکان مناسب به بهترین نحو به کار می بندند. امروز هم ما یک درس برای افزایش تمرکز و مهارت شما در حوزه ی مدیریت پروژه داریم. راه حل ما ساده است: بازی های ویدئویی انجام دهید! در این مقاله 7دلیل برای انتخاب این راه به شما ارائه می دهیم:

1. از هر چیزی که کار می کند استفاده کنید!

مدیر پروژه باید همیشه از تمام امکانات موجود استفاده کند، مخصوصا امکانات پنهانی که کسی به آنها توجه نمی کند. شما در بسیاری از بازی های ویدئویی ترغیب به جستجوی راه های مخفی و وسایل و امکاناتی می شوید که در نگاه اول به چشم بازی کننده نمی آیند.

2. اولویت یابی یکی از نکات مهم است!

بعضی از بازی های ویدئویی مهارت اولویت یابی شما را به طرز شگفت انگیزی افزایش می دهند. شما در این بازی های یاد می گیرید بین چند گزینه ی درست بهترین را انتخاب کنید. اگر اولویت های دوم و سوم را ارجح بدانید در گام های بعدی دچار مشکلات متعدد می شوید و در نهایت game over  خواهید شد. ضرورت انتخاب درست، دقت در هر گام و عمق نگاه یک مدیر پروژه، از درس های آموزنده ی بازی های ویدئویی است. درواقع شما در این بازی های یاد می گیرید که هر تصمیم تان نتایجی دارد که نباید از کنارشان به راحتی گذر کنید. به این ترتیب پس از مدتی ذهن شما مجهز به یک ابزار خود آنالیز در پروژه هایتان تبدیل می شود.

3. نقاط قوت خود را تقویت کنید!

در بازی های ویدئویی شما می توانید ثروت به دست آورید، قدرت نظامی خود را تغییر دهید، ساختمان ها را بنا کنید و خیلی کارهای دیگر که در بازی های مختلف ممکن است متفاوت باشد. اما چیزی که به سرعت یاد می گیرید این است که سرعت، دقت و در یک کلام استعداد شما در یکی از بخش ها بیش تر است.

در مدیریت پروژه سعی کنید با خودتان صادق باشید و سعی کنید چیزی باشید که “هستید”. منطقه ای که در آن بیشترین قدرت را دارید شناسایی کنید. بعد فعالیت هایی را پیدا کنید که در آن به بهترین نحو می توانید از قدرت خود استفاده کنید. در مقابل نقاط ضعف خود را بپذیرید و از کسانی استفاده کنید که می توانند در این زمینه ها پیش قدم شوند. فراموش نکنید که هنر مدیریت پروژه رساندن کارها به دست کسانی است که آن را به بهترین نحو ممکن انجام می دهند.

شاید فکر کنید همین دلایل برای شما کافی است. در این صورت همین الان می توانید بازی محبوب خود را انتخاب کنید. به طور مرتب از آن در راستای حرفه ای تر شدن استفاده کنید. اما اگر کنجکاوید که 5 دلیل دیگر ما برای انتخاب Game به عنوان پرورش مهارت های مدیریت پروژه چیست؟ می توانید بخش دوم این مقاله را در روزهای آتی در همین سایت بخوانید.