مشاوره حقوق و قرارداد، پیشتاز عناوین مشاوره در سال 1401

مشاوره حقوق و قرارداد نام مجموعه ای از عناوین مشاوره کریدور فناوری تا بازار است. شرکت های دانش بنیان، نانویی، خلاق و آزاد می توانند از این عنوان مشاوره به صورت رایگان و تا سقف مشخص در طول سال استفاده نمایند.

اغلب فناوران، شرکت ها، صاحبان استارتاپ و کسب کارها ممکن است تجربه ی تلخ عدم آگاهی از قوانین حقوقی را داشته باشند. گاهی ننوشتن قرارداد مشکلات بزرگ و غیرقابل حلی را برای شرکا ایجاد می کند. گاهی هم یک کلمه در یک قرارداد ممکن است منجر به انحلال یک کسب و کار شود. مثلا اصطلاحی در امور حقوقی به نام “امر مختومه” وجود دارد، که امکان طرح دعوا دوباره از فرد سلب می شود و ممکن است به دلیل نداشتن مدارک کافی، هیج وقت نتواند مجددا برای احقاق حق خود اقدام کند.

تقریبا هیچ کس تمایلی به طرح دعوا برای دریافت حقوق خود ندارد. هیچ بنیان گذاری هم علاقه به اتلاف زمان و هزینه در مسیر دادگاه ندارد و بسیاری از شرکت ها در بزنگاه های مختلف نیاز به حضور یک مشاور متخصص در مسائل حقوقی را حس می کنند. فرقی نمی کند شما در کدام بخش از مسیر کسب و کار خود قرار دارید، به هرحال یک مشاور حرفه ای در امور حقوقی می تواند بسیاری از هزینه های بعدی را برای شما به صفر برساند.

برای آگاهی از این عنوان مشاوره و نحوه ی استفاده از آن، تا پایان این مطلب کوتاه با ما همراه باشید.

خدمت مشاوره حقوق و قرارداد چیست؟

خدمت مشاوره حقوق و قرارداد در کریدور فناوری تا بازار به چهار بخش زیر تقسیم می شود:

  1. مشاوره قیمت گذاری محصول
  2. مشاوره اختلافات قراردادی
  3. مشاوره ارزش گذاری دانش فنی و قیمت گذاری سهام
  4. مشاوره حقوقی تبادل فناوری و سرمایه گذاری

شبکه ی مشاوران کریدور در هر یک از این چهار حوزه، متخصصین حقوقی عالی رتبه در سطح کشور دارد. یک مشاور حقوقی متخصص، پیش نویس و متن قرارداد را تنظیم می کند، بر روند عقد قرارداد نظارت می کند. همچنین در صورت نیاز طرفین را نسبت به بار حقوقی ناشی از قرارداد آگاه می کند. تنظیم لوایح و پیگیری دعاوی هم بخشی از وظایف یک مشاور حقوقی است.

مشاوره حقوق و قرارداد در کریدور فناوری تا بازار:

در سال جاری خدمت مشاوره حقوق و قرارداد با برگزاری 615 جلسه، رتبه ی نخست را بین عناوین مشاوره کسب کرده است. این موضوع علاوه بر افزایش تعداد قراردادهای شرکت ها، به آگاهی مدیران نسبت به استفاده از متخصصین در موارد مشاوره و ثبت قرارداد اشاره دارد. همچنین رشد تعداد مشاوره های حقوقی از چالش های بعدی، بحران های حقوقی و اختلافات به خوبی جلوگیری می کند.

چگونه درخواست مشاوره حقوق و قرارداد ثبت کنیم؟

متقاضیان دریافت مشاوره حقوق و قرارداد می توانند از طریق tmsc.ir و مراجعه به بخش مشاوره رایگان، اقدام به ثبت درخواست جلسه مشاوره کنند. در تصاویر زیر مراحل ثبت درخواست نشان داده شده است:

تمام شرکت های دانش بنیان، خلاق و نانویی به صورت اتوماتیک در سامانه ی توانمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت نام شده اند. نام کاربری و رمز عبور برای این گروه از شرکت ها به صورت پیش فرض، شناسه ی ملی شرکت است. در صفحه ی ورود به پنل کاربری، با انتخاب عنوان خود از بین شرکت ها، مراکز رشد و آزمایشگاه ها، شناسه ی ملی شرکت خود را در بخش نام کاربری و کلمه عبور وارد کنید. لازم به ذکر است فقط شرکت های آزاد برای ورود به سامانه نیاز به ثبت نام دارند.

پس از ثبت درخواست مشاوره، کارشناسان کریدور فناوری تا بازار جهت هماهنگی زمان و محل برگزاری جلسه مشاوره (حضوری/مجازی) با شما تماس می گیرند. عموما این هماهنگی در کمتر از 48ساعت انجام می شود و سپس جلسه مشاوره برای شرکت متقاضی برگزار می شود. به این ترتیب فاصله زمانی از ثبت درخواست تا برگزاری جلسه، با تلاش کارشناسان کریدور بسیار کوتاه است و هر سوال و ابهام در حوزه حقوق و قرارداد به سرعت رفع می شود.