خدمات

حضور کریدور فناوری تا بازار در نمایشگاه ایران اکسپو2023

نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران

پنجمین دوره نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران، IRAN EXPO2023 از تاریخ 17 تا 21 اردیبهشت ماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران توسط سازمان توسعه تجارت برگزار می شود. این نمایشگاه با حضور بیش از 1200 تاجر از 80 کشور دنیا، بزرگ ترین نمایشگاه صادراتی ایران محسوب می شود.

شرکت های ایرانی در 14 حوزه صنعتی آخرین دستاوردهای خود ارائه می دهند:

  1. صنایع غذایی-کشاورزی-دام و طیور- شیلات
  2. صنایع خودرو- برق و الکترونیک- مخابرات و ارتباطات
  3. گروه صنعتی و مکانیکی
  4. صنایع فرش ماشینی، موکت و کف پوش های غیرمخملی
  5. نوشت افزار و آموزشی
  6. فولاد و صنایع وابسته
  7. لوازم خانگی و پوشاک
  8. فرش دستباف- صنایع دستی- گردشگری
  9. محصولات شیمیایی- سلولزی-بهداشتی
  10. دارو- تجهیزات پزشکی – تجهیزات آزمایشگاهی
  11. صنعت ساختمان – خدمات فنی و مهندسی
  12. گروه معادن
  13. گروه پتروشیمی
  14. گروه خدمات

ایران اکسپو2023 تمام وسعت نمایشگاه بین المللی را در بر می گیرد و یکی از ابزارهای دستیابی به اهداف صادراتی غیرنفتی ایران است. از آن جا که صادرات کشورمان به دلیل وجود تحریم های بانکی، بیمه ای، حمل و نقل و … با چالش هایی مواجه بوده است، این نمایشگاه می تواند سکوی پرتاب خوبی برای رشد و پیشرفت شرکت ها باشد.

کریدور فناوری تا بازار در نمایشگاه ایران اکسپو2023:

در این میان شرکت های دانش بنیان از حمایت های ویژه ای برای حضور در این نمایشگاه برخوردار هستند. تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی 70% و تا سقف 30 میلیون تومان به شرکت های دانش بنیان اعطا شده است. همچنین کریدور فناوری تا بازار با حضور در نمایشگاه توانمندی های صادراتی، در پی حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان در این المپیک صادراتی تهران است.

کریدور فناوری تا بازار همیشه از طریق کریدور صادرات و دفاتر صادراتی خود حامی شرکت های دانش بنیان و نانویی جهت ورود به دروازه های بازارهای بین المللی و پیشرفت در آن بوده است. خدمات کریدور صادرات و دفاتر صادراتی را می توانید از سایت tesc.ir و سایت های دفاتر صادراتی مشاهده کنید.

کریدور صادرات در رویداد ایران اکسپو2023 حضور دارد. محل غرفه ی کریدور صادرات سالن8 غرفه 55 است و شرکت ها می توانند جهت آشنایی با خدمات صادراتی به این محل مراجعه کنند.

جلسات B2B کریدور صادرات در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران:

مهم ترین بخش فعالیت های کریدور صادرات در EXPO2023 مربوط به جلسات B2B است. این جلسات نقطه ی شروع تعاملات شرکت های ایرانی با تجار و بازرگانان دیگر کشورها برای ورود به بازار آن هاست. پیش از برگزاری نمایشگاه و این جلسات، کریدور صادرات با مطالعه ی محصولات و ارزیابی توان صادراتی آن ها (در سامانه ERA)و همچنین نیاز بازارهای بین المللی و علاقمندی تجار به معامله در حوزه های صنعتی، بین شرکت های ایرانی و مقامات و بازرگانان غیر ایرانی متناظر یابی کرده است.

متناظریابی کریدور صادرات پیش از جلسات B2B یکی از نقاط عطف این برنامه است و سبب بالا رفتن هرچه بیشتر راندمان و نتایج جلسات می شود. جلسات و مذاکرات با حضور و راهبری مدیران دفاتر صادراتی و کارشناسان کریدور صادرات که تجربه ی خوبی در این امر دارند برگزار می شود.

با هماهنگی ها و مذاکرات انجام شده توسط کریدور صادرات، بیش از 45 تاجر از کشورهای چین، روسیه، هند، ترکیه، مالزی، سنگاپور و پاکستان در جلسات B2B با شرکت های ایرانی حاضر می شوند. این تجار ضمن آشنایی با آخرین دستاوردها و محصولات شرکت ها، به مذاکره حول نیازهای واردات به کشور خود می پردازند.

این تجار هریک در حوزه های مختلفی از صنعت فعال هستند و کریدور صادرات روی علاقمندی های تجاری آنها مطالعه ی لازم را انجام داده است. حوزه های فعالیت آنها عبارت است از:

  • صنایع و مواد شیمیایی و پتروشیمی
  • ماشین آلات
  • ساختمان
  • تجهیزات پزشکی
  • کشاورزی
  • صنایع غذایی
  • شیلات و غذاهای دریایی
  • صنعت آرایشی و بهداشتی
  • ظروف چینی و شیشه ای
  • و …

پیگیری و تنظیم جلسات بعدی، ارسال نمونه محصول، تبادل اطلاعات مورد نیاز و … پس از نمایشگاه همچنان توسط کریدور صادرات و دفاتر صادراتی انجام می شود. B2Bها در نهایت منجر به عقد قرارداد، امضای تفاهم نامه همکاری و … می شوند. برگزاری این جلسات همیشه از مهم ترین درخواست های شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه های بین المللی است چرا که نتایج مثبت زیادی برای آنها به ارمغان می آورد.

متقاضیان برگزاری جلسات B2B می توانند از طریق لینک زیر اقدام کنند:

www.tesc.ir/service/73/1

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر، خانم فتحعلی زاده تماس حاصل نمایید:

09126087937