دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به نقش مؤسسه خدمات فناوری تا بازار در کاهش زمان تجاریسازی یک محصول در بازارهای رقابتی گفت: «ما حتی اگر در اوج نوآوری بتوانیم با تلاش بسیار و سرمایهگذاری کلان یک محصول مبتنی بر فناوری را به بازار عرضه کنیم چنانچه اگر برای رسیدن این محصول به بازار مدت زمان طولانی را سپری کنیم؛ قطعا هنگام رسیدن به بازار محصول ارزش افزوده خود را از دست داده است. در اینجاست که نیاز به مؤسساتی همچون مؤسسه خدمات فناوری تا بازار در تسریع ورود یک محصول به بازار حس میشود».
وی با اشاره به خلاء موجود بین تولید یک محصول تا رسیدن آن به بازار بیان کرد: «بیشتر از 80 تا 85 درصد از محصولات فناوریهای نوین با رسیدن به این خلاء از رسیدن به بازار محروم میمانند. البته این آمار برای کشورهای پیشرفته همچون آمریکا، آلمان و کشورهایی که دارای سطح بالایی از فناوری دنیا هستند، بیان شده است و این کشورها کشورهایی هستند که زیر ساختهای مناسبی برای این بخش دارند.قطعا این آمار در کشورما که حلقههای مفقوده بیشتری در زیرساختها وجود دارد، بالاتر خواهد بود».
وی در ادامه افزود: « با تشکیل مؤسسه خدمات فناوری تا بازار تلاش کردیم تمام خدمات مورد نیاز از خلق فناوری تا رسیدن به بازار را در یک مکان تجمیع کنیم. این خدمات توسط شرکتهای کارگزار در بخش خصوصی ارائه میشود و البته ستاد توسعه فناوری نانو نیزاز ارائه این خدمات به فناوران و شرکت های دانش بنیان حمایت میکند».
دکتر سعید سرکار تعداد محصولات معرفی شده به مؤسسه خدمات فناوری تا بازار را 266 محصول و تعداد شرکتهای مستقر در مراکز رشد که عضو مؤسسه خدمات فناوری تا بازار هستند را نیز 88 شرکت عنوان کرد و گفت: « از 227 پرونده ارجاع داده شده به مؤسسه خدمات فناوری تا بازار در کل 165 محصول ازشرکتهای و فناوران دانش بنیان و فناور پذیرفته شدهاند و باقی در مرحله بررسی هستند».
نشست مسئولین ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و مؤسسه خدمات فناوری تا بازار با بازدید حاضرین از پایگاههای خدمات فناوری این موسسه پایان یافت.