بهگزارش روابط عمومی موسسه، طی این حمایت و بر اساس معیارهای ارزیابی، ۵۰ درصد از هزینههای شرکتهای دانشبنیان حوزه نانو بهمنظور ثبت علامت تجاری در داخل توسط موسسه خدمات فناوری تا بازار پرداخت میشود.
بنابر این گزارش، آییننامه مربوطه، تحت عنوان «آییننامه حمایت از ثبت علامت تجاری» در راستای اجرای برنامههای سند تکمیلی سوم راهبرد آینده توسعه فناوری نانو در زمینه حمایت از تولید، حفاظت و بهکارگیری داراییهای فکری این حوزه از فناوری در تاریخ ۲۰/۳/۹۱ به تصویب رسیده است.
بر اساس این آئیننامه درخواست شرکتهای واجد شرایط، توسط امور شرکتها و واحد مالکیت فکری موسسه بررسی و در صورت تایید، جهت انجام فرآیند ثبت، به یکی از کارگزاران مالکیت فکری موسسه ارجاع داده میشود و موسسه خدمات فناوری تا بازار بر اساس معیارهای ارزیابی، بخشی از هزینههای ثبت علامت تجاری در داخل کشور (۵۰ درصد هزینه انجام شده) را به کارگزار پرداخت مینماید.
گفتنی است، علامت تجاری، تصویر ذهنی یک محصول یا شرکت در بازار است. این تصویر حاوی پیامهایی درباره کیفیت، قیمت، سطح فناوری، قابلیت اعتماد و هر آنچیزی است که در صنعت مربوطه منبع ارزش بوده و حامل ارزش برای مشتری است. این تصویر ذهنی و انتزاعی در اقلامی نظیر نام و نشان تجاری، شعارها، الگوهای تبلیغاتی و نظایرآن نمود خارجی پیدا میکند.