خدمات

کریدور خدمات فناوری توان مذاکره را در شرکت های دانش بنیان تقویت کرد

کریدور خدمات
فناوری توان مذاکره را در شرکت های دانش بنیان تقویت کرد

شرکتهای دانش
بنیان با شرکت در کارگاه آموزشی اصول مذاکرات بین المللی گامی در جهت افزایش توان مذاکره
و به تبع آن افزایش فروش و گسترش بازارهای صادراتی خود برداشتند.

کریدور خدمات فناوری
تا بازار با همکاری کارگزاران خود در راستای 
تقویت دانش مذاکرات صادراتی شرکت های دانش بنیان، کارگاه آموزشی آشنایی با اصول
مذاکرات بازرگانی بین المللی را در تاریخ پنجشنبه30 دی ماه1395 برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی
کریدور خدمات فناوری تا بازار، تدریس این کارگاه را دکتر رحیم محترم بر عهده داشت
و مدیران عامل و بازرگانی بیش از 20 شرکت دانش بنیان با حمایت 70 درصدی کریدور
توسعه صادرات در آن شرکت کردند.

 در این کارگاه آموزشی دکتر محترم شرکت کنندگان
را به دوگروه خریدار و فروشنده تقسیم کرد و با ارائه یک نمونه واقعی ، شرکت
کنندگان را در محیط فرضی مذاکره قرارداد و تا شرکت کنندگان بیشتر با ابعاد  و اصول مذاکرات بازرگانی آشنا شوند.

 دکتر محترم با اشاره به ابعاد تجارت بین الملل
گفت : بعد فنی ، بازرگانی ، مالی و حقوقی 4 بعد تجارت بین الملل است که در طی آن
اطلاعات ، کالا، پول و اسناد مالی جابجا می شود که نیازبه آنالیزهای مجوزی ، مالی
، زمانی و فرایندی دارد.

در ادامه این
جلسه توضیحاتی در خصوص آداب ورود به جلسه ، نحوه پوشش ، نوع میز ، همراه داشتن
وسایل ضروری از قبیل ماشین حساب ، لپ تاپ و شارژرداده شد و گفت: بهتر است که
شرکتها در ابتدا با تهیه پاورپوینت معرفی اجمالی از شرکت و نوع فعالیت خود و گردش
مالی به طرف مقابل ارائه کنند.

.

چگونگی مدیریت زمان
در جلسات، آداب جلسات مذاکره، ارزش آفرینی در جلسات مذاکره، هنر سوال پرسیدن، گوش دادن
و شنیدن، معرفی محصول و تکنیک های اختتام و به نتیجه رساندن مذاکره از جمله دیگر مفاهیمی
بود که برای شرکت کنندگان تشریح شد.

در ادامه جلسه نکاتی
در مورد اصول تنظیم قراردادهای بازرگانی بین الملل برای شرکت کنندگان ارائه و عنوان
شد که تعهد بدون زمان در قرار داد بی معنی است و ذکر هر چیزی که در قرارداد متر برای
سنجش نداشته باشد،بی فایده است.

در ادامه دکتر محترم
به ویژگی های مذاکره کننده موفق اشاره کرد و گفت : صداقت و راستگویی، رازداری و امانتداری،
ادب و متانت، انصاف، اشراف بر موضوع مذاکره، داشتن حافظه قوی و داشتن قدرت رهبری از
مهمترین ویژگی هایی است که یک فرد را در مذاکره متمایز می کند؛ همچنین داشتن دایره
لغات گسترده، اعتماد به نفس، توانایی درک افکار مشتریان و همدلی از ویژگی های شخصیتی
یک مذاکره کننده حرفه ای است.

دکتر محترم  انعطاف پذیری و خلاقیت را یکی از اصول مذاکره دانست
و گفت: مذاکره فنی است که نیازمند تمرین، داوری، کاردانی و قضاوت صحیح است. تسلط افراد
تیم مذاکره بر موضوع مذاکره بسیار مهم است و بهتر است در هرتیم مذاکره کارشناس فنی،
کارشناس حقوقی ،کارشناس بازرگانی و مالی که به موضوع بحث و زبان مورد مذاکره تسلط دارند،
حضور داشته باشند.

 نیرنگ های مذاکره، روش های عمومی مقابله با شگردهای
خدعه آمیز با ارائه مثال های عینی و با ارائه فیلم های آموزشی برای شرکت کنندگان تشریح
شد.

استقبال شرکت
های دانش بنیان و نانویی از کارگاههای اصول مذاکرات خارجی نشان می دهد که این
شرکتها تمایل زیادی به حضور در بازارهای جهانی دارند ، بنابراین کریدور خدمات
فناوری برگزاری کارگاههایی با موضوعات بازرگانی خارجی را  در دستور کار قرار داده است ، در این راستا
کارگاه آموزشی مکاتبات بین الملل به زبان انگلیسی در تاریخ10 و 18 بهمن ماه با
حمایت 70 درصدی کریدور صادرات در محل کریدور خدمات فناوری برگزار می شودو علاقه
مندان می توانند به سایت
evand.ir.www

مراجعه کنند.