کریدور فناوری تا بازار

خدمات
Search
Close this search box.

اعطای لوح تقدیر به شرکت آریوژن فارمد

آریوژن فارمد حائز رتبه 5ستاره در باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان

شرکت آریوژن فارمد یکی از هفت شرکت پنج ستاره باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان است که لوح تقدیر خود را از مدیر باشگاه دریافت کرد. طی برنامه ی اعطای این لوح تقدیر، مسئولین این شرکت در مورد مشکلات و چالش های پیش روی خود با مدیر باشگاه گفتگو کردند.

آریوژن فارمد

شرکت داروسازی آریوژن فارمد در سال 1389 تاسیس شد و تاکنون کشور را از واردات داروهای مهم و نوترکیب بی نیاز ساخته است. این شرکت علاوه بر رفع نیاز داخل، به دیگر کشورها هم صادرات داشته و همچنان در مسیر تحقیق و توسعه پیشتاز است. هم اکنون آریوژن به بیش از 15 کشور دنیا 8 محصول خود را صادر می کند و در صورت حل مشکلات و چالش ها تعداد محصولات و مقاصد صادراتی بیشتر می شود.

شناخت خوب شرکت ها از مشکلات و کاستی های مسیر صادرات، یک فرصت مناسب برای کشف و حل این مسائل است. از این رو گفتگوی مستقیم با شرکت ها یکی از بهترین روش ها برای فهم این چالش هاست. از سوی دیگر، تمام شرکت ها به نوعی تاجر محصولات خود محسوب می شوند و از نگاه یک تاجر به حل مشکلات می پردازند. همین امر سبب یافتن راه حل هایی می شود که ممکن از از دید مسئولین و مدیران پنهان مانده باشد.

اعطای لوح تقدیر باشگاه به شرکت آریوژن به همراه گفتگوی سازنده با این شرکت، چالش های صادراتی این شرکت را مشخص کرد. در این گفتگو مهندس صفاریون مدیرعامل مجموعه آریوژن منشاء بسیاری از مشکلات را قوانین داخلی دانست. وی گفت ریشه بسیاری از مشکلات ما مساله ی رفع تعهد ارزی است. عدم پیش بینی هزینه های صادرات در ایفای تعهدات، عدم دسترسی به پول حاصل از فروش، عدم تخصیص ارز به خدمات موردنیاز شرکت و … همگی مسائلی هستند که باید در چارچوب رفع تعهد ارزی پیش بینی و حل شوند.

وی افزود: بسیاری از تست های بخش تحقیق و توسعه ما در ایران قابل انجام نیست و ما نیاز به انجام آنها در آزمایشگاه های خارج از ایران داریم. این امر مستلزم تخصیص ارز خدماتی است که فعلا ممنوع است. هزینه ی تست های تحقیق و توسعه آریوژن نسبت به سود کلانی که برای کشور دارد بسیار ناچیز است ولی نسبت به آن بی توجهی شده است.

باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان

در ارزیابی اول باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان از بین 7000 شرکت بررسی شده، حدود 1300 شرکت ارزیابی فنی و در نهایت 7 شرکت حائز رتبه 5 ستاره شدند. ارزیابی بعدی باشگاه در سال جاری به زودی اعلام خواهد شد و شرکت ها جهت عضویت در باشگاه می توانند درخواست ارزیابی ثبت کنند.

همچنین شماره های تماس با باشگاه صادرات دانش بنیان جهت پرسش هرگونه سوال در مورد صادرات دانش بنیان در اختیار شرکت ها قرار دارد:

02163103333-4