پاویون شرکت های دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

پاویون شرکت های دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در ششمین نمایشگاه بین المللی مواد و صنایع شیمیایی، تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی

نمایشگاه بین المللی مواد و صنایع شیمیایی، تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی از 30 آبان تا 3 آذر 1402 در حال برگزاری است. این نمایشگاه در مرکز نمایشگاهی برج میلاد تهران برپا می شود و صندوق نوآوری و شکوفایی در این نمایشگاه پاویونی برای شرکت های دانش بنیان برقرار کرده است.

درباره نمایشگاه  CLI EXPO 2023

نمایشگاه بین المللی مواد و صنایع شیمیایی، تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی هدف ارتقای کیفیت محصولات حوزه های مذکور را دنبال می کند. این نمایشگاه در واقع فرصتی برای فعالین حوزه های مواد و تجهیزات است تا با حضور در کنار دیگر رقبا، ابتداب ه تعامل و شبکه سازی در حوزه تخصصی خود بپردازند. همچنین این شرکت ها با نمایش آخرین تلاش ها و دستاوردهای خود می توانند بازار داخلی محصولات خود را به خوبی گسترش دهند.

اهداف نمایشگاه مواد و تجهیزات

نمایشگاه CLI EXPO 2023 علاوه بر هدف کلی که پیش از این ذکر شد به صورت تخصصی به معرفی ظرفیت ها و توانمندی های ایران در حوزه ی صنایع شیمیایی و آزمایشگاهی در ابعاد مختلف دارد. خوشبختانه ظرفیت های خوبی در تولید ماشین آلات، مواد اولیه، تجهیزات و خدمات وابسته دارد. همچنین ایجاد یک راه ارتباطی مستقیم میان تولیدکنندگان و تامین کنندگان مواد و تجهیزات شیمیایی و آزمایشگاهی و شبکه مصرف کنندگان از دیگر اهداف مهم این نمایشگاه است.

در نمایشگاه CLI EXPO 2023 آخرین پیشرفت های صنعتی شرکت های پیشرو در حوزه های تخصصی مرتبط با موضوع نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه می شود. در ادامه ایجاد فضای تعامل مثبت بین فعالین صنعتی مواد و تجهیزات و بازرگانان و توزیع کنندگان از دیگر اهداف مهم این نمایشگاه است. بستر مناسبی نیز برای تعامل دانشگاه ها و نهادهای علمی و پژوهشی کشور با صنعتگران داخلی و خارجی در نمایشگاه ایجاد شده است.

پاویون شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه

مجری برگزاری پاویون صندوق نوآوری و شکوفایی در نمایشگاه بین المللی مواد و صنایع شیمیایی، تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی، کریدور فناوری تا بازار است. در این پاویون 12 شرکت دانش بنیان محصولات خود را به نمایش می گذارند. کریدور فناوری تا بازار مرکز فرآیند ثبت نام حضور در نمایشگاه را از اوایل پاییز امسال آغاز کرد که طی آن حدود 137 شرکت با ارسال مدارک موفق به حضور در این نمایشگاه شدند. این شرکت ها تا سوم آذرماه دستاوردها و خدمات خود را در حوزه های زیر به نمایش می گذارند:

  1. مواد شیمیایی صنعتی،
  2. مواد شیمیایی دارویی و آزمایشگاهی،
  3. تجهیزات صنعتی و فرآیندی‌،
  4. تجهیزات آزمایشگاهی صنعتی،
  5. تجهیزات آزمایشگاهی بالینی،
  6. خدمات آزمایشگاهی و…

برنامه های جانبی نمایشگاه

در نمایشگاه ششمین نمایشگاه بین المللی مواد و صنایع شیمیایی، تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی برنامه های جانبی متنوعی تدارک دیده شده است. کارگاه های آموزشی تخصصی در حوزه های صنعتی حاضر در نمایشگاه، پنل های تخصصی و … از جمله این برنامه هاست. در پنل های تخصصی موضوعات زیر مورد بررسی قرار می گیرند:

  1. معرفی روش ها و تجهیزات آنالیز سطح،
  2. شیوه های جداسازی در سیستمهای HPLC،
  3. نحوه انجام PQ  در دستگاه HPLC،
  4. مبانی اندازه شناسی
  5. و تصدیق گواهینامه های کالیبراسیون

شرکت های دانش بنیان حاضر در پاویون صندوق نوآوری و شکوفایی

شرکت های دانش بنیان زیر در پاویون صندوق نوآوری و شکوفایی با محصولات خود شرکت کرده اند:

  1. اکسیر سازه رازی با محصول اولترا فریزر آزمایشگاهی 86 – درجه سانتیگراد
  2. ایده‌پردازان جاوید پردیس پارسیان با محصول دستگاه پیشرفته تقطیر در اتمسفر
  3. بهراد سازان پارسه با محصول دستگاه جک بتن شکن
  4. تهیه و تولید فلزات نادر رفسنجان با محصول دسلنات سدیم
  5. رایمون دانا دایان با ارائه خدمات آزمایشگاهی
  6. ژرف دژ صنعت با محصول پمپ پریستالتیک
  7. پارس صنایع شیمیایی فرهمند ابهر با محصول رزین ریخته‌گری به روش جعبه سرد (box cold)
  8. فردای سروش ایرانیان با محصول اسپری ضد لغزش
  9. مانا فناوری آوان گسترش با محصول حسگر و ترنسمیتر هدایت الکتریکی (EC)
  10. ویستا الکترونیک تاو با محصول دستگاه اعلام سرقت هوشمند هوگون
  11. برسام داده‌پرداز آویژه البرز با نرم‌افزار کنترل کیفیت و دما و رطوبت آزمایشگاه
  12. مهبان شیمی با محصول متفورمین هیدروکلرای، تیامین هیدروکلراید، سلکوکسیب

بازدید رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از پاویون صندوق نوآوری و شکوفایی

عزت اله اکبری نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و ریاست محترم کمیسیون اقتصادی از پاویون شرکت های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی در ششمین نمایشگاه مواد و صنایع شیمیایی، تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی بازدید کردند. این بازدید در معیت آقای دکتر عبده زاده ریاست محترم سندیکای صاحبان داروهای انسانی و جناب آقای دکتر طاهری ریاست محترم اتحادیه مواد شیمیایی تهران انجام شد.

خلاصه خبر

ششمین نمایشگاه بین المللی مواد و صنایع شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی و خدمات آزمایشگاهی با نام اختصاری CLI EXPO 2023 یکی از پرمخاطب ترین نمایشگاه ها در حوزه ی مواد شیمیایی صنعتی، مواد شیمیایی دارویی و آزمایشگاهی، تجهیزات آزمایشگاهی (بالینی – صنعتی – آموزشی)، خدمات آزمایشگاهی، تجهیزات ایمنی و بهداشت صنعتی می باشد. ششمین دوره این نمایشگاه از تاریخ ۳۰ آبان تا ۳ آذر ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار می‌شود. علاقه مندان تا ۳ آذرفرصت دارند از ساعت ۹ الی ۱۶ در مرکز نمایشگاهی برج میلاد از این رویداد بازدید کنند.