ایستگاه آخر نمایشگاه پلاست اوراسیا 2023

نمایشگاه پلاست اوراسیا 2023 امروز 4 آذرماه به کار خود پایان می دهد. 14 شرکت دانش بنیان با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در این نمایشگاه شرکت کردند.

درباره نمایشگاه پلاست اوراسیا 2023

سی و دومین نمایشگاه پلاست اوراسیا در روزهای ابتدایی آذرماه سال جاری میزبان تولیدکنندگان این حوزه صنعتی بود. این نمایشگاه در نمایشگاه بین المللی استانبول (tuyap) شهر استانبول با همکاری سازمان صنعت پلاستیک ترکیه برگزار می شود. پلاست واوراسیا عنوان بزرگ ترین مرکز تجمع گروه های پلاستیک در جهان را به خود اختصاص داده است. دستیابی به تازه ترین یافته های علمی در حوزه صنعت پلاستیک از کشورهای مختلف از اهداف نمایشگاه Plast Eurasia است.

این نمایشگاه در حوزه های اصلی زیر فعالیت می کند:

  • ماشین آلات پلاستیک
  • مواد شیمیایی و مواد اولیه
  • صنایع مکمل مکانیکی
  • تجهیزات گرمایش و کنترل
  • قالب
  • هیدرولیک و پنوماتیک

گروه های کالایی حاضر در نمایشگاه پلاست اوراسیا

7 گروه کالایی مختلف در حوزه های پلاستیک و صنایع پیشرفته در نمایشگاه پلاست اوراسیا حضور دارند. اولین گروه مربوط به تخته ها و ورق های پلاستیکی  است که تخته ها و ورقه های پلاستیکی به کار رفته در ساختمان، بسته بندی و صنایع خودروسازی را پوشش می دهد. لوله ها و مخازن پلاستیکی منتقل کننده مواد شیمیایی و مایعاتی مثل آب و … در گروه دوم با عنوان لوله ها و مخازن پلاستیکی حضور دارند.

تزریق و تراشکاری پلاستیک، ساخت و تولید انواع قطعات و کالای مهندی پلاستیکی ذیل گروه قطعات صنعتی پلاستیکی تعریف می شوند. چهارمین گروه فعال در پلاست اوراسیا مربوط به مواد پلاستیکی و ترکیبی است. در گروه چهارم فعالین حوزه پلیمرها، پلی اورتان ها و پلی کربنات حضور دارند. سه گروه بعدی مربوط به ماشین آلات و تجهیزات تولید پلاستیک، ماشین آلات و تجهیزات بازیافت پلاستیک و دیگر محصولات پلاستیکی است.

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمایشگاه می توانند به لینک زیر مراجعه کنند:

پاویون شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه پلاست اوراسیا

حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه پلاست اوراسیا

این نمایشگاه از بزرگ ترین و ارزشمندترین رویدادهای پلاستیک در جهان است و بزرگ ترین بازیگران این حوزه در نمایشگاه حاضر می شوند. به همین دلیل مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به برپایی پاویون شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه نمودند. ۱۴ شرکت‌ دانش‌بنیان ایرانی در این پاویون اقدام به عرضه محصولات و نمایش توانمندی‌های صادراتی خود می کنند.

مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری با هدف تسهیل توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان چهار برنامه در سال تدوین نموده است. برپایی پاویون در نمایشگاه های معتبر بین المللی، اعزام شرکت ها به دیگر کشورها، پذیرش هیئت های تجاری در ایران و حمایت از حضور مستق شرکت ها در نمایشگاه ها این چهار برنامه را تشکیل می دهند. جهت اطلاع از این برنامه ها و دسترسی به تقویم نمایشگاه این مرکز، اینجا را بخوانید.

پلاست اوراسیا به روایت آمار و ارقام

پلاست اوراسیا ترکیه امسال 32مین دوره خود را تجربه کرد. این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 120000 متر مربع و بیش از 1000 شرکت کننده و غرفه دار برگزار شد. پلاست اوراسیا در سال گذشته حدود 64000 بازدیدکننده از 115 کشور داشت. میزان بازدید از نمایشگاه در سال گذشته چشم گیر بود و انتظار می رود تعداد بازدید کنندگان سال جاری نیز قابل توجه باشد.