تأکید رییس سازمان توسعه تجارت بر لزوم افزایش فعالیت‌های نمایشگاهی در توسعه صادرات

رییس
سازمان توسعه تجارت با تأکید بر لزوم افزایش فعالیت‌های نمایشگاهی از
مجریان برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی خواست تا فعالیت‌های خود را در این
زمینه گسترش دهند و از این طریق به توسعه صادرات کمک کنند.

به گزارش روابط عمومی
سازمان توسعه تجارت، ولی‌الله افخمی‌راد در نشستی با چند تن از مجریان
نمایشگاهی کشور اعلام کرد که سازمان توسعه تجارت در این زمینه نهایت مساعدت
را خواهد داشت.

filereader.php?p1=main_f0357a3f154bc2ffe


وی همچنین گفت: سازمان
توسعه تجارت در تلاش است تا هزینه برگزاری نمایشگاه‌ها را نیز کاهش دهد،
اگرچه در این مورد هنوز نمی‌توان قولی به فعالان این صنعت داد.

افخمی‌راد در ادامه
سخنانش در مورد اهمیت صنعت نمایشگاهی و جایگاه برگزاری نمایشگاه‌ها در
توسعه تجارت کشور به موضوع اعزام نمایندگان برگزارکننده نمایشگاه‌ها اشاره
کرد و گفت: برندهای مختلف هر سال نمایندگانی را برای بازاریابی به کشورهای
مختلف اعزام می‌کنند، اما متأسفانه از آنجایی که این نمایندگان اشخاص ثابتی
نیستند و هر سال تغییر می‌کنند، نتیجه دلخواه به دست نمی‌آید.

رییس سازمان توسعه تجارت
بر این اساس تأکید کرد: همینطور که ثبات در برگزاری نمایشگاه‌ها از سوی
مجریان اهمیت دارد، ثبات در اعزام نمایندگان برای انجام مذاکرات و
بازاریابی در این زمینه نیز دارای اهمیت بسیار است.

او در تکمیل این موضوع به
اهمیت ثبت برندهای ایرانی در کشورهای هدف اشاره کرد و گفت: ثبت برند در
کشورهای هدف پیش‌نیاز ثبات در بازار است؛ مجریان نمایشگاهی در این مورد
تجربه‌های مفیدی دارند که سازمان توسعه تجارت می‌تواند آنها را اشاعه دهد.

رییس سازمان توسعه تجارت
با بیان اینکه تجارت کاری سخت و دشوار است، به مجریان نمایشگاهی توصیه کرد:
با توجه به اینکه شما در آغاز فرآیند تجاری هستید، جایگاه ویژه و
تأثیرگذاری دارید.

افخمی‌راد خاطرنشان کرد:
لازمه تجارت موفق، سهولت رفت و آمد است، بنابراین تلاش می‌کنیم با
برنامه‌ریزی این امر را برای صادرکنندگان تسهیل کنیم و همچنین با ایجاد
دفاتر متعدد در کشورهای دیگر، ثبت برندهای ایرانی را گسترش دهیم.