برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و تکالیف مالیاتی

کارگاه آموزشی «آشنایی با قوانین مالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده و تکالیف مالیاتی» برای شرکت‌های داری تاییدیه نانومقیاس توسط مؤسسه خدمات توسعه فناوری تا بازار ایرانیان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در دیماه سال جاری برگزار شد.
filereader.php?p1=main_4c0bd1aa26883ebd5
کارگاه آموزشی «آشنایی با قوانین مالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده و تکالیف مالیاتی» روز پنجشنبه ۲۴ دیماه توسط مؤسسه خدمات فناوری تا بازار ایرانیان در محل کریدور برگزار گردید. این کارگاه ۸ ساعته که به منظور افزایش سطح دانش، سازماندهی و یکپارچه‌سازی آگاهی‌های مدیران شرکت‌ها در زمینه قوانین مهم مالیاتی به ویژه در حوزه قوانین مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان، رفع اشکالات و ابهامات و برخی نیازمندی‌ها در خصوص نحوه تنظیم دفاعیات و لوایح مالیاتی و… طراحی شده بود، در مجموع ۲۳ نفر از مدیران و کار‌شناسان ارشد شرکت‌های دارای تاییدیه نانومقیاس و دانش بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو حضور یافتند.
این کارگاه آموزشی با تدریس دکتر قاسم موذنی مدیر عامل گروه شرکت‌های مالی واقتصادی حسیب ایرانیان و عضو شورای مشاوران جوان کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری پیرامون کلیه قوانین مالیاتی مرتبط با شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان برگزار گردید. موضوعات این دوره آموزشی حول سه محور قوانین مالیات‌های مستقیم، قوانین مالیات بر ارزش افزوده و نحوه تحریر دفا‌تر قانونی مطرح گردید.
مباحث مطرح شده در مورد قوانین مالیات‌های مستقیم شامل اشخاص مشمول مالیات، مالیات سالانه املاک، مالیات بردرآمد و نحوه محاسبه آن به ویژه مالیات بر حقوق، معافیت‌های مالیاتی، قرائن و ضرایب مالیاتی، وظایف مودیان، تشویقات و جرائم مالیاتی، مراجع تشخیص مالیات و وظایف و اختیارات آن‌ها و همچنین ترتیب رسیدگی و نحوه پرکردن برگ اعتراض و تقاضای تجدید رسیدگی بود. ضمنا در پایان بخش مربوط به قوانین مالیات‌های مستقیم، نحوه نگارش یک نمونه لایحه اعتراض به دارایی نیز مورد بحث قرار گرفت. 
نحوه تحریر دفا‌تر قانونی نیز براساس آیین‌نامه تحریر دفا‌تر قانونی مصوب وزارت امور اقتصاد و دارایی که شامل اصول تحریر و تدوین هرگونه دفتر روزنامه اعم از نقدی و یا غیر نقدی می‌باشد، تدریس گردید. 
در پایان کارگاه آموزشی نیز زمانی به پرسش و پاسخ پیرامون مشکلات مالیاتی شرکت‌های حاضر اختصاص یافت.
filereader.php?p1=main_aa8b225ff57634027