گزارش عملکرد کریدور خدمات صادرات محصولات دانش بنیان در سال 1394

اعزام ۴۶ نفر از ۴۳ شرکت در قالب ۳ هیأت تجاری به نمایشگاههای معتبر از جمله نمایشگاه بایوتکنیکای آلمان، مدیکای آلمان و ایرشو دبی و پذیرش دو هیأت تجاری ۱۶ نفره در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران و جشنواره فناوری نانو با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد ریال توسط کریدور صادرات انجام گرفت.
در سال ۹۴ تعداد ۳۶ شرکت بر‌تر در حوزه‌های تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات پزشکی، فناوری زیستی و فناوری اطلاعات با هزینه‌ای حدود ۷. ۴ میلیارد ریال در قالب ۴ پاویون در کشورهای امارات و آلمان حاضر شدند.
کریدورصادرات در راستای معرفی خدمات خود به شرکت‌های دانش بنیان در امر توسعه صادرات اقدام به درج پیوند وب سایت کریدور صادرات در وب سایت‌های مرتبط با شرکت‌های دانش‌بنیان نموده و با برگزاری جلسات معارفه در حوزه‌های مختلف، تهیه کاتالوگ برای معرفی خدمات، ارسال خبرنامه‌های الکترونیکی، راه‌اندازی کانال تلگرام و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی سعی در معرفی خدمات خود برای استفاده حداکثری شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است.
کریدور صادرات اصلاح آیین‌نامه و دستورالعمل‌های ارایه خدمات را در برنامه خود دارد که بر این اساس علاوه بر اصلاح آیین‌نامه موجود، دستورالعمل‌های جدیدی تدوین شد و در سال جدید کریدور صادرات با ارایه ۱۶ خدمت به شرکت‌های دانش بنیان کار خود را آغاز کرده است.
از ابتدای سال ۱۳۹۵خدمات حمایتی کریدور صادرات براساس نتایج ارزیابی آمادگی صادرات عرضه می‌شود. در سال جاری تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی دریافت خدمات از کریدور صادرات مورد ارزیابی آمادگی صادرات قرار می‌گیرند و متناسب با نتایج بدست آمده از خدمات حمایتی استفاده خواهند کرد.
ارزیابی آمادگی صادرات در راستای تسهیل و تسریع صادرات فرایندی است که از طریق تکمیل پرسشنامه خود اظهاری توسط خود شرکت آغاز می‌شود و با نظرات کار‌شناسان کریدور تکمیل می‌شود و بر اساس نتایج بدست آمده، شرکت‌ها از لحاظ آمادگی صادراتی طبقه‌بندی شده و خدمات کریدور متناسب با نیازشان به آن‌ها ارایه می‌شود که در سال گذشته این مدل بروی ۱۰ شرکت دانش‌بنیان پیاده‌سازی شده است.