کریدور خدمات فناوری تا بازار برگزار کرد: کارگاه آموزشی مالکیت فکری و ثبت اختراع

هدف از برگزاری این کارگاه، آشنایی مدیران و کارشناسان ارشد شرکت‌های نانویی و دانش‌بنیان با مباحث اصلی پیرامون ثبت اختراع، پتنت، روش‌های جستجو و تحلیل پتنت بود.
یکی از مهم‌ترین الزامات و پیش‌نیازهای ورود محصولات دانش‌بنیان به بازارهای داخلی و بین‌المللی اطمینان از حفاظت از حقوق مالکیت فکری و اثبات حق مالکیت فناوران و شرکت‌ها بر آنهاست؛ از این رو نظام‌های مالکیت فکری و به ویژه نظام ثبت اختراع (پتنت) برای ثبت رسمی این دستاوردها و احراز مالکیت افراد بر نوآوری‌ها و ابتکاراتشان در کشورهای مختلف ایجاد شده و عدم توجه به قوانین مالکیت فکری می‌تواند خسارات زیادی را از جمله سرقت فناوری، مورد پیگرد قرار گرفتن از طرف رقبا و سازندگان محصولات مشابه گردد.
بر این اساس کریدور خدمات فناوری تا بازار در راستای حمایت از شرکت های نانویی و دانش بنیان تلاش کرد تا با برگزاری این کارگاه آموزشی و آشنایی شرکت ها با مفاهیم مالکیت فکری و تشویق آنها به ثبت پتنت و علائم تجاری، شرکت ها را با خدماتی که در این زمینه از کریدور دریافت می کنند، آشنا کند.
در این کارگاه آموزشی که تدریس آنرا مهندس مالک سعیدی، مدیر کانون پتنت ایران برعهده داشت، شرکت های نانویی با مفهوم مالکیت فکری، نحوه ثبت پتنت، اجزای پتنت و دستیابی به منابع رایگان جستجوی پتنت، ثبت علائم تجاری و طرح صنعتی آشنا شدند.
در طول این کارگاه آموزشی، مهندس سعیدی به سوالات شرکت کنندگان در خصوص ثبت پتنت، چگونگی پر کردن فرم های لازم و نحوه بهره مندی از خدمات و حمایت های کانون در هر مرحله را پاسخ گفت.

filereader.php?p1=main_958b328ec7e491581

filereader.php?p1=main_13e5d3c9f378e1918

filereader.php?p1=main_bb667a3a543040815