مؤسسه خدمات فناوری تا بازار برگزار می کند: کارگاه آموزشی مباحث مالکیت فکری و ثبت پتنت بین المللی

بسمه تعالی

«کارگاه آموزشی مباحث مالکیت فکری و ثبت پتنت بین المللی»

مقدمه:
یکی از عواملی که می تواند ضامن موفقیت اقتصادی و فناوری پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان در عصر دانایی‌محوری باشد، توجه به «حقوق مالکیت فکری» است. مالکیت فکری و پتنت یکی از مسایل شرکت های بزرگ در حوزه های نوآوری و فناوری های پیشرفته خصوصا مباحت مرتبط با فناوری IT، دارو و تجهیزات پزشکی است. نظام مالکیت فکری در کشورهای توسعه یافته، نظامی کارا است که از فعالیت‌ها و محصولات فکری در حوزه‌های علمی، ادبی و هنری حمایت می کند. این قوانین اجازه سوءاستفاده سایر شرکت ها از دستاوردهای علمی و تولیدات بر مبنای نوآوری را به سایر شرکت ها نمی‌دهد و قابلیت پیگیری نقض این قوانین در دادگاه های مالکیت فکری وجود دارد.
شرکت های دانش بنیان بر خلاف شرکت های تولیدکننده محصولات با فناوری متوسط و یا پایین، بایستی بیشتر از همه به این موارد توجه نمایند. شاید تاکنون شاهد دعاوی حقوقی بین المللی فیمابین شرکت های بزرگ و معروف نظیر اپل و سامسونگ ناشی از عدم رعایت حقوق مالکیت فکری بوده‌اید. مبنای این دعاوی، مباحث مرتبط با نقض حقوق مالکیت فکری و پتنت است که امروزه باعث ضرر و زیان بسیاری از شرکت‌های نقض کننده این قوانین شده است.
کشور ما نیز با پیوستن به معاهدات بین‌الملی و با پذیرفتن نظام‌های حقوقی بین‌المللی از این موارد مستثنی نبوده و مباحث مرتبط با قانون مالکیت فکری در ایران نیز درحال تغییراتی است که می‌تواند منجر به تغییراتی در روال کاری شرکت های دانش بنیان گردد. شرکت‌های دانش‌بنیان از دو دیدگاه لازم است تا در خصوص مباحث مالکیت فکری داخلی و خارجی آگاهی یابند:
– امکان ثبت اختراعات و نوآوری‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و ملاحظات و مسیرهای ثبت اختراع در جهان و ایران
– امکان بروز مشکلات مالکیت فکری ناشی از نقض پتنت محصولات مشابه رقبای خارجی در صورت ورود به بازارهای جهانی

اهداف دوره: آشنایی با مبانی حقوق مالکیت فکری و ثبت پتنت

محتوای دوره:
• آشنایی با مالکیت فکری وپتنت، اجزای پتنت
• شرایط احراز پتنت، کاربرد پتنت برای شرکت های دانش بنیان
• ثبت اختراع در کشورهای خارجی آمریکا و PCT))
• مقدمات جستجوی پتنت و تحلیل پتنت
مدرس: آقای دکتر امیرحسین برنایی (مدیرعامل شرکت ایده سازان عصر آفتاب؛ ،مجری تخصصی ثبت پتنت در spot و Epo ،مشاور ارشد و مدرس در دوره های ثبت اختراعات بین المللی)
مدت زمان دوره : 8 ساعت
ساعت برگزاری: ( 9-13 ) طی دو نیم روز متوالی
زمان برگزاری: چهارشنبه و پنجشنبه 19 و 20 /3 / 95
هزینه ثبت نام:
o هزینه ثبت نام شرکت‌های نانویی 50.000 تومان (75% حمایت کریدور خدمات فناوری)
o هزینه ثبت نام شرکتهای دانش بنیان 60.000 تومان (70% حمایت کریدور صادرات دانش‌بنیان)
o هزینه ثبت نام آزاد200.000 تومان
لینک ثبت نام : https://evand.ir/events/workshop2
آدرس: تهران، خیابان ستارخان، خیابان زنجان شمالی، نبش کوی سیادت، پلاک65، ساختمان کریدور خدمات فناوری (سالن کنفرانس کریدور)

filereader.php?p1=main_0cdc566fe1e34e0bf