با استفاده از حمایت های کریدور خدمات فناوری، شرکت های کوچک می توانند بازارهای داخلی و خارجی بیشتری را نصیب خود کنند

این شرکت با توجه به تجربه طولانی در زمینه ساخت و طراحی این سیستم ها تمامی نیازهای مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشور ر به این سیستم ها را برطرف کرده و در حال حاضر نیازی به خرید از خارج کشور نیست .
تولیدات شرکت پوشش های نانو ساختار شامل محفظه هایی است که فشار داخل آن تا یک میلیارد برابر از فشار اتمسفر پایین تر می آید و در محیطی عاری از هرگونه گرد و غبار و گازهایی مثل اکسیژن و نیتروژن به روش هایی خاص موادی مثل فلزات ، نیمه رسانا ها و سرامیک را روی هر زیر لایه ای پوشش می دهد.
این دستگاه ها از فناوری بالای برخوردار است و طی دوران تحریم که فروش آن به ایران ممنوع بود ، با حمایت های ستاد نانو و کریدور خدمات فناوری برای این محصولات استاندارد و گواهینامه ایزو اخذ شده تا علاوه برحضور در بازار های داخلی ،زمینه فعالیت این شرکت در بازار های بین المللی فراهم شود تا جاییکه با حمایت کریدور خدمات فناوری این شرکت حضور چشمگیری در بازارهای منطقه دارد و صادرات این شرکت که در سال 92 ، صفر بوده و در سال 1393 به 1000 دلار و در سال 1394 ، به 135 هزار دلار رسیده است .
احمد مهدوی مدیر عامل شرکت پوشش های نانو ساختار در خصوص استفاده این شرکت از خدمات کریدور خدمات فناوری گفت :شرکت ما از مشاوره های کارشناسان کریدور در زمینه بازرگانی ، مالی و مالیاتی استفاده کرده و این کارشناسان در کوتاهترین زمان پاسخگوی نیازهای شرکت ها هستند و حتی در مواردی که ممکن است مستقیم به آنها مربوط نباشد، دلسوزانه پاسخگو بوده و راهنمایی می کنند.
همچنین بعد از اینکه تولیدات شرکت نهایی شد و در چند نمایشگاه خارجی حاضر شدیم ، متوجه عدم استقبال خریداران از دستگاه های تولیدی شدیم و با طرح این مشکل ، مشاوران کریدور خدمات فناوری پیشنهاد دادند تا روی ارتقاء زیبایی ظاهری دستگاه های تولیدی تمرکز کنیم.
بنابراین کریدور خدمات فناوری چند کارگزاری را که کار و صلاحیت آنها توسط کریدور مورد تایید بود را به شرکت معرفی کرد و شرکت ما وارد فرایند طراحی صنعتی دستگاه ها شد.
بعد از برگزاری جلسات متعدد با طراح و آشنایی طراح با محصول ما ، مراحل اتود زنی و ساخت قالب انجام شد و در نهایت نمونه اولیه ساخته و مونتاژ شد و در اولین حضور این دستگاه در نمایشگاه های خارجی بازخورد خوبی از بازدید کنندگان دریافت کردیم و در حال حاضر در کشورهای استرالیا ، نیوزلند ، روسیه و آفریقای جنوبی نمایندگانی برای فروش داریم.
مهدوی با اشاره به تجربه موفق این شرکت در استفاده از خدمات طراحی صنعتی کریدور خدمات فناوری افزود :حضور در نمایشگاه های خارجی و قرار گرفتن در کنار رقبای خارجی نشان دهنده قد ما نسبت به رقبای خارجی است و یکی از مواردی که می تواند این اختلاف را کم کند ، زیبایی ظاهری محصول است و در این رابطه بحث طراحی صنعتی محصول بسیار مهم و جدی است و اگر شرکتی قصد ورود به بازار های خارجی را دارد باید در زمینه طراحی صنعتی سرمایه گذاری کرده و قبل از این کارمشاوران کریدور راهنمایی بگیرد.
دریافت گواهینامه ایزو یکی دیگر از خدماتی بود که شرکت پوشش های نانو ساختار از کریدور خدمات فناوری دریافت کرد ؛ گواهینامه ایزو تمام فرایندها و فعالیت های شرکت را به صورت سیستماتیک و
بین المللی نظم بخشی می کند و جلوی بسیاری از ضررهایی که به دلیل عدم آشنایی با مباحثی مثل تامین مواد اولیه ،دسته بندی اطلاعات و بحث های مدیریتی رخ می دهد را را نظم می بخشد.
یکی دیگر از خدماتی که توسط کریدور خدمات فناوری به شرکت پوشش های نانوی ساختار ارایه شد ، اخذ گواهینامه CE بود، این گواهینامه در واقع یک داوری بین المللی در مورد محصول است و اخذ این گواهینامه تاثیر مستقیمی در فروش خارجی دارد و یک اعتبار بین المللی به محصول می دهد؛زیرا وقتی اعلام می کنیم که این محصول دارای استاندارد بین المللی است یعنی یک داوری بین المللی روی این محصول صورت گرفته و خریدار با اطمینان بیشتری اقدام به خرید می کند.
از خدمات دیگری که کریدور در اختیار شرکت پوشش های نانو ساختار قرار داد ، حمایت و امکان حضور در نمایشگاه های خارجی بود که تجربیات گرانبهایی را برای ما به همراه داشت.
شرکت ها اگر محصولی دارند که به بلوغ حداقلی رسیده و قابلیت ارائه در نمایشگاه های بین المللی را دارد حتما از این خدمت کریدور بهره ببرند و اجازه بدهند تا محصولشان در کنار محصول رقبای خارجی قرار بگیرد.
بازار خارج با بازار ایران تفاوت دارد و حضور در نمایشگاه های بین المللی با اینکه هزینه بر است زمینه حضور محصولات در بازارهای خارجی را فراهم می آورد و شروعی برای صادرات است.
وی از مسولین کریدور خواست که محدودیت حضور شرکت ها در نمایشگاه های خارجی را بردارند و با وجود اینکه 60 درصد هزینه حضور توسط خود شرکت پرداخت می شود ، از حضور شرکتها در چندین نمایشگاه حمایت کنند زیرا شرکتها تا مطمئن نباشند که این حضور بازده مالی و صادرات را برای آنها در پی دارد برای حضور در نمایشگاه پیش قدم نمی شوند.
همچنین در حال حاضر که در بازارهای بین المللی قدم گذاشتیم ، بحث هایی مثل قرار دادهای بین المللی ، مارکتینگ بین المللی ، نحوه قیمت گذاری روی محصولات ، نفوذ در بازارهای خارجی مباحثی است که کریدور باید شرکتهای نوپا را در آنها حمایت کند.
مهدوی خاطرنشان کرد: کریدور خدمات فناوری باید در زمینه حفظ و صیانت از شرکت هایی که با حمایت همین نهاد پا گرفته و در حال حاضر در بازار حرفی برای گفتن دارند را داشته باشد و با شناختی که از سایر شرکتها دارد ، از شرکت هایی که محصولات سایرین را کپی می کنند ، حمایت نکند.
کریدور باید با در نظر گرفتن توانایی های شرکتها و در نظر گرفتن نیازهای بازار شرکتها را به سمت تولید محصولاتی که در آن پتانسیل دارد،سوق دهد و شرکتها را قانع کند که چه محصولاتی را در سبد تولیدات خود قرار دهند.
متاسفانه برخی از شرکت ها با کریدور و خدماتی که می توانند از این موسسه دریافت کنند آشنایی ندارند و از آنجاییکه محصولات تولیدی کشور ما به کشورهایی وارد می شود که اکثر آنها خود سازنده این تجهیزات هستند و ما بخشی از بازار آنها را از آن خود می کنیم وهمچنین بازار کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی را به خود اختصاص می دهیم ، بنابراین باید برای تصرف بیشتر این بازارها تلاش کرد و شرکت ها با استفاده از خدماتی که کریدور خدمات فناوری در تمامی زمینه ها در اختیار آنها قرار می دهد می توانند علاوه بر حضور داخلی ،بازارهای خارجی بیشتری را نصیب خودکنند.