با حضور 18 شرکت‌ دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی برگزار شد

یکی از مهم‌ترین اقدامات کریدور صادرات محصولات دانش‌بنیان حمایت از برگزاری پاویون ملی محصولات دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های تخصصی برتر در سطح جهان است و اهداف ذیل را از این طربق دنبال می‌نماید:
تقویت و توانمندی برند ملی در حوزه تولید محصولات با فناوری بالا؛
رصد فناوری‌های مشابه و مهندسی معکوس توسط شرکت‌های دانش‌بنیان؛
بهبود کیفیت محصولات تولیدی با فناوری بالا؛
گسترش سهم بازار کالاها و خدمات صادراتی کشور در حوزه‌های با فناوری بالا؛
زمینه‌سازی برای ورود مناسب شرکت‌های دانش‌بنیان در بازارهای بین‌المللی و صادرات
نمایشگاه Medica یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌هایی است که کریدور صادرات، پاویون ملی آن را مورد حمایت قرار می‌دهد. این نمایشگاه که به صورت سالانه در شهر «دوسلدورف» آلمان برگزار می‌گردد، بزرگترین رویداد نمایشگاهی جهان در حوزه تجهیزات پزشکی و بهداشتی با حضور بیش از 72 کشور با حدود 5000 غرفه‌دار، و بیش از 120000 بازدید کننده از سراسر دنیا است.
filereader.php?p1=main_05d4293373adb5cd1
در راستای برنامه‌های برگزاری پاویون مدیکا، از 18 شرکت دانش‌بنیانِ حوزه‌ی تجهیزات پزشکی که درخواست حضور  در این پاویون را داشتند (از طریق سامانه ثبت نام پاویون‌ها)، دعوت به عمل آمد تا در محل کریدور صادرات حضور به هم رسانند. ابتدا مدیر کریدور صادرات درباره‌ی حمایت‌های کریدور و به شکل ویژه حمایت از پاویون‌ها سخن گفت. وی افزود: این حمایت شامل پرداخت 70 درصد هزینه‌های اجاره غرفه، غرفه‌سازی و حمل و نقل تجهیزات شرکت‌ها است.
filereader.php?p1=main_d1002f48dcc4de80c
در ادامه نمایندگان شرکت‌های مذکور در این جلسه به معرفی شرکت خود، محصولاتشان و نمایشگاه‌هایی که در آنها حاضر بودند، پرداختند. در پایان نیز مدیرعامل شرکت تجارت هوشمند هیراد به عنوان مجری برگزاری پاویون، از اقدامات صورت‌گرفته و برنامه‌های آتی در مسیر برگزاری هرچه بهتر پاویون پیش رو سخن گفت و به سوالات حضار پاسخ داد.
filereader.php?p1=main_1ee0d86ec32c8621f
گفتنی است سال گذشته برای نخستین بار، پاویون ملی ایران در نمایشگاه مدیکا با حضور 10 شرکت دانش‌بنیان منتخب در فضایی 114 متری و با حمایت پرداخت 70 درصد هزینه‌های اجاره غرفه، غرفه‌سازی و حمل و نقل شرکت‌ها در این نمایشگاه برگزار شد. طی رایزنی‌های انجام شده، در سال جاری فضای اختصاص داده شده به پاویون ملی ایران در نمایشگاه مدیکا، 144 متر خواهد بود.