مدیران شرکتهای
دانشبنیان و نانویی با شرکت در کارگاه آموزشی یک روزه، ضمن آشنایی با اصول و فنون
مذاکره، مهارت های لازم برای ایفاء نقش موثر و هدفمند در مذاکرات بازرگانی و مدیریت
جلسات را آموختند.
در مذاکرات بین المللی،
برداشت درست از رفتارها و موضوعات مطرح شده از طرف شرکت یا بازرگان خارجی، میتواند
نقش موثری در پیگیری نتابج مذاکرات ایفا نماید و منجر به موفقیت بالاتری در مذاکرات
گردد.
کریدور خدمات
فناوری با شناسایی نیاز شرکتهای دانش بنیان و در راستای افزایش توانایی این شرکتها
در مذاکرات بینالمللی و توسعه روابط تجارت خارجی، «کارگاه آموزشی اصول و فنون مذاکرات
تجاری بین الملل » را در تاریخ 7 مرداد ماه 95 برگزارکرد.
در این کارگاه 8
ساعته که توسط «دکتر رحیم محترم» مدرس دانشگاه، ارائه شد، 16
نفر از مدیران شرکت های دانش بنیان و 9 نفر از مدیران شرکت های نانویی حضورداشتند.
چگونگی انجام مذاکره،
الزامات موفقیت در مذاکره، بررسی مدل ارتباطی و نقش آن در مذاکره، نکات مهم قبل از
مذاکره و ترکیب تیم مذاکرهکننده؛ به عنوان سرفصلهایی که مذاکرهکنندگان قبل از
حضور در جلسه مذاکره باید رعایت کنند، به شرکت کنندگان آموزش داده شد.
مذاکره، هنر رسیدن
به تفاهمی عمومی، از طریق چانه زدن بر سر نکات اساسی توافق از قبیل نحوه تحویل، مشخصات،
قیمتها و شرایط توافق است؛ مذاکره فنی است که نیازمند تمرین، داوری، کاردانی و قضاوت
صحیح است.
مذاکره کننده موثر، باید یک خریدار واقعی باشد و
از احتمالات معامله با فروشنده آگاهی داشته باشد. یک مذاکرهکننده، تنها از طریق آشنایی
و اطلاع از قدرت نسبی چانهزنی، میتواند بداند چه موقع باید محکم باشد و یا احتمالاً
چه زمانی باید در قیمتها و شرایط امتیازاتی اعطا کند.
چگونگی مدیریت زمان
در جلسات، آداب جلسات مذاکره، ارزش آفرینی در جلسات مذاکره، هنر سوال پرسیدن، گوش دادن
و شنیدن، معرفی محصول و تکنیک های اختتام و به نتیجه رساندن مذاکره نیزبا ارائه
مثال های عینی، فیلم و عکس به شرکت کنندگان تدریس شد.
در ادامه بایدها
و نبایدهای جلسات مذاکره، نیرنگهای جلسات مذاکره و روشهای مقابله با آنها به
شرکت کنندگان آموزش داده شد .
برای اطلاع از عناوین
و شرایط کارگاه هایی که توسط موسسه خدمات فناوری تا بازار برگزار خواهد شد، میتوانید
به تقویم آموزشی کریدور مراجعه کنید.