با حمایت کریدور صادرات، ایران حضور متفاوتی را در نمایشگاه مدیکا2016 تجربه کرد

با حمایت کریدور صادرات، ایران حضور متفاوتی را در نمایشگاه
مدیکا2016 تجربه کرد

مدیکا بزرگترین نمایشگاه تجهیزات پزشکی جهان همزمان با
کمپامد ( نمایشگاه قطعات پزشکی ) 14 تا 27 آبان ماه در شهر دوسلدورف آلمان برگزار
شد .

در این نمایشگاه بیش از 5000 شرکت آخرین محصولات خود را
برای بیش از 130 هزار نفر بازدید کننده به
نمایش گذاشتند. شرکتهای ایرانی نیز در این نمایشگاه هم به صورت مستقل و هم به صورت
پاویون و نیز با حمایت کریدور صادرات محصولات دانش بنیان حضور داشتند و محصولات ایرانی
را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دادند.

ماهنامه مهندسی پزشکی در شماره آذر ماه خود در گزارشی
به  نقش کریدور صادرات در برگزاری پاویون
محصولات دانش بنیان در نمایشگاه مدیکا 2016 
و حضور تولید کنندگان ایرانی در این نمایشگاه پرداخته است .

 در ادامه چکیده ای از
این گزارش آمده است.

هورست گیزن مدیر امور بین المللی نمایشگاه مدیکا گفت: در
این نمایشگاه 120 پاویون از کشورهای مختلف وجود دارد وایران نیز برای دومین سال
متوالی توانسته پاویون خود را در نمایشگاه مدیکا برپا کند و از آنجاییکه این
نمایشگاه از یک سو نمایشگاه علمی و تخصصی و از سوی دیگر نمایشگاه تجاری و بین
المللی است کشورها می توانند محصولات خود را به سایر کشورها معرفی کنند .

وی گفت: محصولات تولیدی شرکتهای ایرانی در مقایسه با سایر
کشورها از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و اینکه برخی از این محصولات به طور کامل
در ایران تولید می شود برای من جالب بود . 

دکتر حامد افشاری مدیر عامل کریدور خدمات فناوری تا بازار
در خصوص این نمایشگاه گفت: نمایشگاه مدیکا یکی از بزرگترین نمایشگاههای تجهیزات پزشکی در دنیا است
و ما برای دومین سال شرکت های برتر را در این حوزه شناسایی کرده و برای حضور در
نمایشگاه مورد حمایت قرار داده ایم .

وی افزود: با اینکه نمایشگاه در آلمان برگزار می شود، اما
هدف فقط بازار آلمان نیست بلکه  شرکتها
باید تلاش کنند از حضور فعالان حوزه مهندسی پزشکی در این نمایشگاه استفاده کنند و
علاوه بر تعامل با آنها ، محصولات رقبای خود را رصد کرده و ضعف های محصولاتشان را
اصلاح کنند .

افشاری در خصوص ملاک انتخاب شرکتها برای حضور در نمایشگاه
مدیکا گفت: شرکتهای دانش بنیان نمی توانند خودشان را به بازار داخل محدود کنند و
کریدور خدمات فناوری تلاش می کند تا این شرکتها را توانمند کرده و به سوی بازار های
بین المللی و صادرات  هدایت کند، بنابراین
در ابتدا شرکتها از نظر میزان بلوغ
صادراتی ارزیابی و دسته بندی می شوند و با توجه به طبقه ای که در آن قرار دارند خدمات
متفاوتی را دریافت می کنند که حضور در پاویون ایران در نمایشگاه مدیکا یکی از این
حمایت ها است.

 

وی حضور شرکتهای ایرانی را در نمایشگاه مدیکا در سطح قابل
قبولی دانست و گفت : شرکتهای حاضر در پاویون ایران در نمایشگاه مدیکا شرکتهای برتر
صادراتی هستند که پتانسیل صادرات دارند اما بدلیل اینکه هنوز زیر ساخت هایی مثل
مجوزهای کافی برای ورود به بازار را ندارند موفق به صادرات نشده اند.

مجید شیرکوند مدیر عامل شرکت پارسیان طب پژوهش یکی از
شرکتهای ایرانی که با حمایت کریدور صادرات در این نمایشگاه شرکت داشت گفت: کریدور
صادرات هدف گذاری خوبی داشته و اینکه شرکتهایی با توان مالی و تنوع محصول کمتر
توانسته اند در یک سبد در کنار هم قرار
گیرند و محصولات خود را به نام ایران عرضه کنند بسیار خوب است و این امر باعث می
شود سایر کشورها بازار ایران را رقیب قوی خود بدانند و محصولات با کیفیت تر و با
قیمت مناسبی را وارد بازار ایران کنند.

خانم مهندس قاسمی مدیر عامل شرکت اوسینا یکی دیگر از شرکت های
حاضر در پاویون ایران حمایت های کریدورصادرات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کریدور
صادرات حمایت های خوبی را از تولید کنندگان دارد و اگر تولید کنندگان محصولات با
کیفیت و قابل قبولی تولید کنند شرایط خوبی برای صادرات فراهم است  .

علیرضا احمدیان مدیرعامل شرکت پارسیس که برای دومین سال
حضور در مدیکا را تجربه کرده است نیزگفت: استقبال از کالاهای ایرانی در این نمایشگاه
بسیار خوب است و کریدور صادرات با حمایت از شرکتهای دانش بنیان برای حضور در این
نمایشگاه، به ورود شرکتها به بازارهای جهانی
کمک زیادی کرده است و امیدواریم این حمایت
ها به صورت مستمر ادامه یابد.

چنانچه مایل هستید گزارش کامل این نمایشگاه را بخوانید، می توانید فایل پی دی اف گزارش را از اینجا دریافت کنید.