کارگاه جامع مدیریت صادرات در کریدور خدمات فناوری برگزار شد

جلسه اول کارگاه 16 ساعته مدیریت توسعه صادرات و
بازاریابی با حمایت 70 درصدی کریدور خدمات فناوری در 28 بهمن ماه 1395 برای
شرکتهای دانش بنیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کریدور خدمات فناوری، در این
کارگاه آموزشی که 24 نفر از فعالان حوزه صادرات شرکت های دانش بنیان حضور داشتند
،مبانی نظری صادرات ، نحوه تعیین محصولات مناسب برای صادرات ، انتخاب درست بازار
هدف و فرایندهای مدیریت صادرات به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

دکتر محمد استقلال استاد دانشگاه ومدیر کمیسیون
صادرات اتاق که تدریس این کارگاه را برعهده داشت گفت : بزرگترین مشکل تجارت ما این
است که بازارها را نمی شناسیم و نمی توانیم محصول خود را به دنیا بشناسانیم؛زیرا
وقتی بازاری را نشناسیم نمی توانیم برای حضور و بهره برداری از آن برنامه ریزی
کنیم ، بنابراین برای صادرات باید آگاهی جهانی داشت.

وی در تعریف صادرات گفت :هرگونه در آمد ارزی را می
توان صادرات نامید یا به عبارت دیگر ارسال هرنوع محصول اعم از کالا یا خدمات به
خارج از مرزها صادرات نامیده می شود.

یکی از مهمترین ارکان صادرات ، انتخاب درست بازارهای
هدف است  وشرکتها برای داشتن صادرات موفق
باید یک طرح کسب و کار صادراتی داشته باشند و در آن درباره محصول ، شرکت ، رقبا ،
بازار ، بودجه و ساختار سازمانی خود توضیح دهند و براساس آن یک طرح توجیهی تدوین
کنند.

در ادامه این کارگاه بررسی مدل های انتخاب درست بازار
هدف ، تبین روشهای ورود به بازارهای صادراتی به شرکت کنندگان آموزش داده شد .

جلسه دوم این کارگاه پنجشنبه 5 اسفند ماه برگزار
شد.