خبری خوش برای پژوهشگران دانشگاه‌های علوم پزشکی

خبری خوش برای پژوهشگران دانشگاه‌های علوم پزشکی


filereader.php?p1=main_efe6398127928f1b2


30 تا 50 میلیون کمک بلاعوض برای تأسیس شرکت‌های دانش بنیان

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از تسهیلات بلاعوض مالی جهت تأسیس شرکت‌ های دانش بنیان برای اعضای هیأت علمی و پژوهشگران در حوزه‌ی وزارت بهداشت خبر داد.
رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با ذکر اینکه در دولت یازدهم در حوزه‌ی وزارت بهداشت اقدامات خوبی در زمینه‌ی ایجاد شرکت‌ های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان انجام شده است، گفت: تصمیم مهمی در وزارت بهداشت و معاونت تحقیقات و فناوری در زمینه‌ی شرکت‌های دانش بنیان إتخاذ شد. بدین صورت که کمک بلاعوضی را برای شرکت‌های دانش بنیان نوپا در نظر گرفتیم. این کمک بلاعوض برای شرکت‌ های دانش بنیان نوپای غیردانشگاهی ۳۰ میلیون و برای شرکت‌های دانشگاهی ۵۰ میلیون تومان است.  هر چند این میزان بودجه زیاد نیست و کمک‌ها باید بیش از این‌ها باشد. 
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد: رشد چشمگیری در تأسیس شرکت‌ های دانش بنیان در سه سال گذشته شاهد بودیم و تعداد شرکت‌های دانش بنیان از ۵۵ مورد در دولت دهم به ۳ هزار مورد در پایان دولت یازدهم افزایش پیدا کرده است. امیدواریم با این تصمیم جدید، رشد چشمگیر و جهش بزرگی را در تأسیس شرکت‌ های دانش بنیان شاهد باشیم.