شرکت‌های نانوفناور ایرانی در آستانه ورود به بازار پلیمر و پلاستیک چین

شش شرکت‌ ایرانی فعال در حوزه فناوری‌نانو، با شرکت در نمایشگاه Chinaplas2018 توانمندی خود را با شرکت‌های چینی به اشتراک گذاشتند. پارسا پلیمر شریف، آریا پلیمر، پلاس پلیمر، پویا پلیمر، رازین پلیمر و پلیمر ‌شیمی ارس با حمایت ستاد توسعه فناوری‌نانو در این نمایشگاه حضور داشته و جلسات مشترکی با شرکت‌های چینی برگزار کردند.

 

filereader.php?p1=main_45c48cce2e2d7fbde

در نشستی که روز 5 شنبه شش اردیبهشت در محل نمایشگاه برگزار شد، شرکت Kingfa، یکی از بزرگترین شرکت‌های پلیمر و پلاستیک چین میزبان شرکت‌های نانوفناور ایرانی بود. پیرو نشست مشترک که در آذر ماه سال گذشته در شرکت Kingfa در شهر گوانجو برگزار شده بود، این شرک نسبت به فناوری‌های ایرانی در حوزه پلیمر و پلاستیک ابزار علاقه‌مندی کرده بود که پیش از این، توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی برای این شرکت ارائه شد و فناوری‌های چهار شرکت پارسا پلیمر، آریا پلیمر، پلاس پلیمر، رازین پلیمر مورد توجه این شرکت چینی قرار گرفت. در نشست روز 5 شنبه، جلساتی میان شرکت‌های ایرانی و چینی برگزار شد تا فرصت‌های همکاری مشترک مورد بررسی قرار گیرد. همچنین مقرر شد شرکت‌های ایرانی نمونه‌های اولیه از محصولات خود را به طرف چینی ارسال کنند تا در مذاکره تکمیلی آتی درباره همکاری مشترک تصمیم‌گیری شود.

 

filereader.php?p1=main_4a8a08f09d37b7379

نشست دیگری با عنوان Match Making در روز شنبه، 8 اردیبهشت در محل پایون ملی ایران برگزار شد. در این نشست شرکت‌های فناوری ایرانی در حوزه فناوری‌نانو توانمندی‌ها و فناوری‌های خود را با حضور مدیر و کارشناسان پاویون ملی ایران معرفی کنند.
پاویون ملی ایران با همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ایران، منطقه آزاد شانگهای، سازمان توسعه تجارت، اتاق بازرگانی ایران و چین در اسفند سال قبل افتتاح شد. این پاوین از بخش های فرش ، توریست، صنایع غذایی، صنایع دستی، پلیمر و پتروشیمی و سنگ و مواد معدنی و فناوری های پیشرفته تشکیل شده است.. در این نمایشگاه 150 مترمربع از فضای این پایون به ارائه 100 محصول از شرکت دانش بنیان ایرانی اختصاص داده شده بود.
ماه آینده مدیر پاویون ملی ایران از شرکت‌های فناور ایرانی در ایران بازدید خواهد کرد تا از نزدیک با توانمندی‌های این شرکت‌ها آشنا شود.

 

filereader.php?p1=main_70efdf2ec9b086079