گزارش عملکرد فصل بهار خدمات تجاری سازی کریدور به شرکتهای دانش‌بنیان و خلاق در

کریدور در سه ماهه بهار سال 1400، 1574خدمت به ارزش 10,243 میلیون ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ارائه کرد. این آمار نسبت به مدت مشابه در سال 1399 رشد 6.5 برابری در مبلغ حمایت پرداخت شده به شرکت‌ها را نشان می‌دهد. همچنین در این مدت 911 شرکت از حمایتهای معاونت علمی و فناوری استفاده کردند. نمودار زیر خدمات ارائه شده در این مدت را در مقایسه با سال‌های قبل نشان می‌دهد.

 

البته در بهار سال 1400 با تغییر روش‌های حمایت و حذف و بروزرسانی برخی برنامه‌های حمایتی مانند نشستهای استانی، تعداد شرکت‌های متقاضی خدمات نسبت به فصل زمستان 1399 حدود 45%  و تعداد درخواستها نیز حدود 80% کاهش یافت، که امید است با تثبیت سیاست‌‌های جدید مرکز دانش بنیان معاونت علمی، این موضوع در 3 ماهه تابستان تا حدودی جبران گردد.

 

خدمات و مشاوره‌ها که توسط کریدور خدمات فناوری تا بازار در پنجره واحد خدمات تجاری‌سازی (ww.bizservices.ir) به شرکتهای دانش بنیان ارائه گردید شامل موارد زیر است:  ارزش گذاری و تبادل فناوری، بیمه‌های تامین اجتماعی‌وبازرگانی، پیشخوان مشاوره صادرات و واردات، مشاوره‌های تأمین مالی و طرح تجاری، تبلیغات و اطلاع رسانی، تحقیقات بازار، توسعه بازار داخلی، حقوقی، طراحی صنعتی، عارضه یابی و توسعه کسب و کار، مالکیت معنوی، مالیات و خدمات مالی و اداری، مجوزها، تاییدیه ها و استانداردها، منابع انسانی و نظام وظیفه، مشاوره فنی محصولات.

 

شایان ذکر است از ابتدای سال 1400 تا انتهای خرداد ماه، 1239 مشاوره تخصصی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه گردید. نمودار زیر تعداد جلسات مشاوره برگزار شده را نمایش می‌دهد، مشخص است که بیشترین نیاز شرکت‌ها در بهار امسال در مشاوره حوزه‌های حقوقی، توسعه کسب و کار و توسعه بازار داخلی بوده است.