مرحله اصلی داوری “جایزه طراحی ایران” همزمان با برگزاری نمایشگاه برگزار شد.

 

مرحله اصلی داوری جایزه طراحی ایران همزمان با برگزاری نمایشگاه به کوشش کریدور خدمات فناوری برگزار شد.

به نقل از مرکز طراحی ایران: اولین دوره جایزه طراحی ایران ساخت ویژه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی به منظور ارزیابی و اعلام برترین طراحی محصولات ایرانی در این حوزه همزمان با نمایشگاه ایران ساخت برگزار شد.

در ادامه برپایی نمایشگاه ایران ساخت سال ۱۴۰۰ این رقابت مورد استقبال شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه قرار گرفت که این موضوع سبب شد، زمان اختتامیه و اعلام برندگان جابه‌جا گردد. تیم اجرایی دبیرخانه موازی با ثبت نام شرکت‌ها، ارزیابی مستندات را آغاز کرده‌اند. در ادامه به برخی اقدامات انجام شده درخصوص این رقابت اشاره می‌شود:

۱- ۱۴ آذر ماه فراخوان ثبت نام جایزه اعلام شد و ۲۱ آذر فرایند ثبت نام به انتها رسید. در این مدت ۱۰۶ محصول از ۶۲ شرکت در رقابت شرکت کردند. به دلیل محدودیت زمانی تا برگزاری نمایشگاه، اطلاع رسانی متعددی ازین رویداد در رسانه‌های مکتوب و شبکه‌های اجتماعی انجام شد.
۲- در مرحله اول داوری، که همزمان با ثبت نام‌ها انجام شد، با سه پارامتر، اصالت طراحی (کپی نبودن ظاهر محصول)، حضور محصول در بازار (نه طراحی مفهومی و یا محصولات R&D) و ارزیابی اولیه شاخص‌های طراحی صنعتی، محصولات 50 شرکت برای داوری حضوری در نمایشگاه انتخاب شدند.
۳- داوری مرحله دوم با حضور استاتید زیر و بصورت حضوری در زمان برگزاری نمایشگاه صورت گرفت:
• دکتر حسن صادقی نائینی، هیئت علمی گروه طراحی صنعتی دانشگاه علم و صنعت،
• آقای مهدی اصل فلاح، هیئت علمی گروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر تهران،
• آقای داوود اکبری، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان صنعتی،
• آقای وحید نوید آذر، موسس و مدیر عامل گروه صنعتی سار،
• دکتر محمد علی فارسی: هیئت علمی پژوهشگاه هوافضا،
• سید مهدی حمیدزاده، مدیرعامل کنترل فرآیند پاسارگاد، به انتخاب کمیته فنی نمایشگاه

 

 

داوران به‌صورت فردی و یا گروهی به غرفه شرکت‌های حاضر در رقابت مراجعه و ضمن بازدید محصول، فرم‌های داوری را تکمیل نمودند. پس از ارزیابی این مرحله، داوران ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات همه شرکت‌های حاضر در این رقابت، ۲۴ محصول را شایسته ارزیابی و داوری نهایی دانسته و به این محصولات امتیاز مورد نظر خود را دادند.
مرحله نهایی داوری برای انتخاب محصولات برتر، بزودی وبصورت حضوری و درجمع همه داوران و تیم فنی نمایشگاه برگزار خواهد شد.

در این مرحله ۱۰ محصول برتر مرحله قبل مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته و نفرات برتر با نظر جمع انتخاب خواهند شد.
پیشنهاد هیأت داوران بر این است که از هر ۲۴ شرکت تقدیر شده و به آنان تندیس اهدا گردد و به محصولات برتر، جایزه نقدی اهدا گردد.