جلسه ی هم اندیشی طراحان صنعتی ایران در کریدور فناوری تا بازار

جلسه ی هم اندیشی جهت برگزاری دومین جشنواره طراحی ایران، همزمان با روز جهانی طراحی صنعتی،توسط مرکز طراحی ایران در 29 ژوئن مصادف با 8 تیرماه ساعت 15:30–17:30 در کریدور فناوری تا بازار برگزار می شود.

از سال 2007 در سالگرد تولد انجمن جهانی طراحی صنعتی مراسم World Industrial Design Day در بسیاری از کشورها برگزار می شود. گرامیداشت این روز به جهت توجه بیشتر صنعتگران و تولیدکنندگان به اهمیت حرفه ی طراحان صنعتی در جامعه است. در راستای دستیابی به همین هدف، مرکز طراحی ایران اولین دوره ی مسابقه ی طراحی صنعتی را در آذرماه سال 1400 برگزار کرد و امسال هم در روز طراحی صنعتی WIDD نشست هم فکری و مشورت جهت برگزاری دومین جایزه ی طراحی صنعتی با حضور بزرگترین طراحان صنعتی ایران و IRAN DESIGN OFFICE انجام می شود.

طراحی صنعتی به طراحی انواع محصولات و دستاوردهای صنعتی جهت افزایش بهره وری می پردازد. این رشته درواقع یک فرآیند فکری و عملی در خدمت تولید، نوآوری، توسعه، فروش محصولات، خدمات و طراحی ظاهری محصول است.

 

 

بزرگداشت روز طراحی صنعتی هرسال در کشورهای ایتالیا، ژاپن، آلمان، کانادا، شیلی، مجارستان، ترکیه و انگلیس همراه با مراسم ویژه ای برگزار می شود. همچنین این مراسم از سال 98 در ایران با تمرکز بر روی رشته طراحی صنعتی و دانشجویان این رشته برگزار میشد که با شروع کار مرکز طراحی ایران از سال 1400 همراه با گردهمایی طراحان بزرگ صنعتی به صورت جدی تر دنبال می شود.