نانو حباب سازهای ایرانی به مکزیک می روند!

کریدور فناوری تا بازار با برگزاری جلسه ی B2B بین شرکت دانش بنیان سراج و هیئت مکزیکی بازدیدکننده از نمایشگاه ایران نانو 1401 زمینه ی شروع همکاری ایران و مکزیک را در حوزه ه ی نانوحباب سازها فراهم کرد.

با هماهنگی دفتر توسعه بازار کریدور فناوری تا بازار در قاره ی آمریکا، یک هیئت مکزیکی از تجار و فعالین بازار این کشور وارد ایران شد. این هیئت با مدیریت مهندس موسوی زاده مدیر دفتر توسعه بازار ایران در آمریکا به بازدید از نمایشگاه ایران نانو 1401 پرداختند. طی بازدید این هیئت از محصولات و دستاوردهای شرکت های حاضر در ایران نانو 1401 چندین جلسه ی B2B بین تجار مکزیکی و شرکت ها برگزار شد.

در جلسه ی B2B شرکت سراج چه گذشت؟

شرکت سراج فعال در حوزه ی ساخت ژنراتورهای نانوحباب ساز، یکی از شرکت های مذاکره کننده با هیئت مکزیکی بود. به گفته ی مهندس کازرونی مدیرعامل شرکت سراج مباحث این جلسه پیرامون استفاده از ژنراتورهای نانوحباب ساز شرکت سراج در صنعت کشاورزی کشور مکزیک بود.

مهندس کازرونی در مورد بازخورد هیئت مکزیکی از این جلسه به خبرنگار کریدور فناوری تا بازار گفت: “گارد هیئت مکزیکی جهت خرید محصول ما کاملا باز بود و با توجه به این موضوع، سراج می تواند به راحتی روی قیمت مانور دهد. ما امید داریم فروش خوب و با قیمت مناسبی به کشور مکزیک داشته باشیم.”

کازرونی در ادامه با اشاره به ارزشمند بودن برند و نام Made in mexico که یازدهمین برند با ارزش دنیاست و از این لحاظ با کشور انگلیس در یک رده و رتبه قرار دارد، گفت: “طبق صحبت های انجام شده، اگر صرفا 15% ساخت محصول را در کشور مکزیک انجام دهیم، می توانیم محصول خود را با برند مکزیک هم تولید کنیم و به کشورهای حوزه ی آمریکای لاتین هم صادرات داشته باشیم. به این ترتیب اگر حمایت ها به صورت مستمر و پایدار وجود داشته باشد، می توانیم حتی با کمپانی مولار آمریکا در منطقه ی مکزیک رقابت کنیم.”

حمایت های معاونت علمی ریاست جمهوری برای حضور در نمایشگاه های بین المللی:

پس از این جلسه ی B2B مسئولین شرکت سراج درخواست دریافت حمایت جهت شرکت در نمایشگاه آبان ماه 1401 و اردیبهشت ماه 1402 در مکزیک را از کریدور فناوری تا بازار داشتند. ارائه ی تسهیلات و حمایت های معاونت علمی ریاست جمهوری از شرکت ها برای حضور در نمایشگاه های بین المللی از برنامه های دائمی کریدور فناوری تا بازار است. هرسال شرکت های زیادی با استفاده از این حمایت ها در نمایشگاه های چین، هند، سوریه و … شرکت می کنند و محصولات و دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند.

راه ارتباطی شرکت ها با بازار بین الملل چگونه است؟

لازم به ذکر است شرکت سراج پیش از برگزاری نمایشگاه ایران نانو 1401 با کمک دفتر توسعه بازار کریدور فناوری تا بازار در قاره ی آمریکا، محصول خود را به طرف مکزیکی ارائه کرده بود.

جلسات B2B این چنینی و به طور کلی ارتباط با تجار و فعالین اقتصادی در کشورهای دیگر، از طریق دفاتر صادراتی کریدور فناوری تا بازار انجام می شود. کریدور صادرات با دفاتر صادراتی خودر در کشورهای مکزیک، هند، چین، اندونزی، عراق و سوریه در پی تسهیل روند صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان، نانویی، خلاق و آزاد است.

این روند با خدمات مختلف دفاتر شامل:

  1. تحلیل بازار و نیاز سنجی در کشور هدف
  2. خدمات حقوقی و مالی
  3. ثبت پتنت و مالکیت فکری
  4. راه اندازی خطوط تولید در کشور مقصد
  5. برگزاری جلسات B2B
  6. ارسال و دریافت نمونه محصول
  7. شرکت در نمایشگاه های بین المللی
  8. تامین مواد اولیه و تجهیزات از دیگر کشورها
  9. و …

همراه است. متقاضیان دریافت این خدمات می توانند جهت ارتباط با کریدور صادرات و دفاتر صادراتی با شماره های زیر تماس حاصل نمایند:

021-63103314

02163103301