داوری طرح های دومین جشنواره طراحی صنعتی

دومین جشنواره طراحی صنعتی ایران توسط مرکز طراحی صنعتی ایران در نمایشگاه ایران ساخت شروع به کار کرد. فراخوان این جشنواره در 6حوزه، شهریور ماه امسال اعلام شد. طی دوماه شرکت ها و طراحان، طرح های خود را به دبیرخانه مرکز طراحی صنعتی ایران ارسال کردند و ارزیابی اولیه آن ها توسط کارشناسان این مجموعه انجام شد.

مرحله داوری حضوری جشنواره طراحی صنعتی

در روزهای 19-22 آذرماه همزمان با نمایشگاه ایران ساخت، کمیته داوران، داوری حضوری این طرح ها را شروع کردند. داوری حضوری در نمایشگاه با بازدید داوران از غرفه ها شروع می شود. در این بازدید گروه های دو و سه نفره از داوران جشنواره طراحی صنعتی ایران با مدیران فنی شرکت ها و طراحان محصولات صحبت می کنند. سوالاتی از طراحی محصول می پرسند، سپس فرم داوری اولیه را تکمیل می کنند. بعد از این بازدیدها جلسات جمع بندی برگزار می شود و داوری حضوری با صورتجلسه ی کتبی هر طرح به پایان می رسد.

اساتید و بزرگان طراحی صنعتی ایران، داوران دومین جشنواره طراحی صنعتی ایران هستند:

  1. دکتر محمدعلی فارسی – عضور هیئت علمی پژوهشکده هوافضا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  2. مهندس داوود اکبری – نماینده انجمن صنفی کارفرمایی طراحی صنعتی و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دانش آموختگان طراحی صنعتی
  3. دکتر جمشید امامی – مدیر گروه و عضو هیئت علمی دانشگاه هنرهای زیبا تهران
  4. دکتر نسیم مقدم – عضور هسئت علمی دانشگاه هنر تهران
  5. مهندس سینا گویلی – طراح صنعتی و مدیر شرکت طراحی صنعتی ایکاس
  6. مهندس ناصر امامی – طراح صنعتی و مدیرعامل شرکت طراحی صنعتی آکسون
  7. مهندس ایمان آل مظفر – مدیر عامل شرکت طراحی صنعتی وال روس، بنیان گذار رویداد دوسالانه بسته ها، موسس و مدیر دیزاین استودیو دیزاین

حضور مشاوران طراحی صنعتی در جشنواره طراحی صنعتی

کارگزاران و مشاوران مرکز طراحی صنعتی در نمایشگاه ایران ساخت حضور دارند. این مشاوران به صورت هدفمند و با مدیریت مرکز طراحی صنعتی از غرفه ها بازدید می کنند.

این بازدید ها علاوه بر آشنایی شرکت ها با طراحی صنعتی جنبه ی کاربردی هم دارند. به این صورت که تعدادی از شرکت ها پیش از این، درخواست طراحی صنعتی خود را برای مرکز طراحی صنعتی ارسال کردند؛ ولی بنا بر دلایل متعدد موفق به دریافت خدمت طراحی صنعتی نشدند. در همین راستا مشاوران جدید با بررسی مجدد مشکلات این شرکت ها سعی در رفع چالش های آن ها دارند. همچنین بازدید مشاوران، ارزیابی و طبقه بندی شرکت ها از لحاظ طراحی محصول را هم به دنبال دارد.

جشنواره طراحی صنعتی پس از پایان ایران ساخت

بعد از پایان کار نمایشگاه ایران ساخت، داوری طرح های جشنواره به صورت حضوری و مجازی ادامه خواهد یافت. حوزه های:

  • آموزش و سرگرمی
  • ورزش
  • صنایع دستی

در نمایشگاه IHIT به صورت حضوری داوری خواهند شد. این مراسم در تاریخ 3-4 در ماه 1401 برگزار می شود. همچنین ادامه ی فروم های طراحی صنعتی در IHIT با موضوعات مختلف برگزار می شود. اعلام برندگان در نمایشگاه IHIT و در چهارمین روز دی ماه انجام می شود. اخبار اختتامیه و برندگان دومین جشنواره طراحی صنعتی را می توانید از کریدور فناوری تا بازار پیگیری کنید.