پس از دوسال وقفه، اینک ایران نانو 1401

سیزدهمین نمایشگاه فناوری‌ نانو با عنوان “ایران نانو ۱۴۰۱” امروز صبح ۹ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران شروع به کار کرد. این نمایشگاه پس از دوسال تعطیلی به علت شرایط کرونایی، در حالی برگزار می شود که بیش از 160شرکت با آخرین دستاوردها و محصولات خود در آن حاضر شده اند. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور دکتر ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، دکتر فیروزآبادی سرپرست جدید معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، دکتر سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، دکتر احمدوند دبیر جشنواره ایران نانو 1401 و مدیر کریدور فناوری تا بازار و… برگزار شد.

همزمان با نمایشگاه، نشست های B2B و کارگاه های مختلف به شرح زیر برگزار می شود:

  • شنبه 9 مهرماه، ساعت 14-16: کارگاه تسهیلات ویژه توسعه تولید محصولات نانو
  • یکشنبه 10 مهرماه، ساعت 10-12: فرایند تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی در حوزه فناوری نانو و چگونگی مشارکت در آنها
  • دوشنبه 11 مهرماه، ساعت 10-12: کارگاه ایمنی در فناوری نانو
  • سه شنبه 12 مهرماه، ساعت 10-12: کارگاه بررسی سنتز نانوهیدروکسی آپاتیت
  • سه شنبه 12 مهرماه، ساعت 14-12: کارگاه بررسی نانوبیوگلاس
  • سه شنبه 12 مهرماه، ساعت 14-16 : کارگاه بررسی آنالیز میکروهاردنس در برخی نانو مواد

علاوه بر شرکت های فعال در حوزه ی نانوتکنولوژی، نهادهای تسهیل‏گر و ارائه دهندگان خدمات کسب و کاری و صادرات هم در نمایشگاه ایران نانو1401 حضور دارند. صندوق نوآوری و شکوفایی، شبکه تبادل و فناوری، کریدور فناوری تا بازار، مرکز طراحی صنعتی ایران و… از جمله این نهادها هستند.

کریدور فناوری تا بازار در غرفه ی 43 سالن 6 ملل حضور دارد و کارشناسان تجاری سازی، صادارت، اپوایزر، نمایندگان دفاتر صادارتی و دبیرخانه ی طرح حاتف در غرفه مستقر و پاسخگوی سوالات شرکت ها و بازدیدکنندگان در حوزه های مختلف هستند. کارشناسان بخش تجاری سازی با 52 عنوان مشاوره و 16 خدمت تجاری سازی، مسیر دریافت خدمات مختلف کسب و کار را به شرکت ها نشان می دهند. کریدور صادارت مشاوره و منتورینگ صادراتی به همراه خدمات تسهیل کننده صادرات کالاها را ارئه می دهد. در باشگاه صادارت شرکت های هایتک صادراتی عارضه یابی، ارزیابی و توانمند سازی می شوند. ارتقاء سطح طراحی صنعتی محصولات ایرانی متناسب با بازار جهانی بر عهده ی مرکز طراحی صنعتی است و اپوایزر وظیفه ی برگزاری دوره های آموزشی را بر عهده دارد.