خدمات

بررسی حمایت‌های مؤسسه خدمات فناوری تا بازار از مراکز رشد

به‌گزارش روابط عمومی موسسه، در این نشست قاسم جعفری مدیر امور فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان مؤسسه خدمات فناوری تا بازار، به تشریح ساختار و روند ارائه خدمات توسعه فناوری مؤسسه پرداخت و در ادامه‌ ایستگاه‌های مستقر در مؤسسه، کارگزاران و خدمات قابل ارائه از سوی این ایستگاه‌ها را معرفی کرد. وی ارائه خدمات توسعه فناوری از سوی مؤسسه را در قالب ۱۶ ایستگاه و ۵۷ خدمت عنوان کرد و افزود: «هدف ما افزایش نرخ موفقیت شرکت‌ها، کاهش زمان رسیدن محصول به بازار برای افزایش رقابت بین محصولات و کاهش زمان تجاری‌سازی است و این امر جز با شناخت ما از شرکت‌های کارگزار و خدمات مورد نیاز شرکت‌ها قابل اجرا نخواهد بود.»

مدیر امور فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان مؤسسه خدمات فناوری تا بازار ارائه محصولی با کیفیت و مقرون به صرفه را از جمله موضوعات مورد بررسی در مؤسسه خواند و گفت: «هدف ما ارائه خدمات با هزینه‌ای مناسب است، به همین منظور بخشی از هزینه خدمات را به کارگزار می‌پردازیم که در برخی خدمات تا ۵۰درصد و برخی دیگر تا۸۰ درصد است. این حمایت به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از خدمات تخصصی مورد نیاز خود با هزینه‌های مناسب‌تری مناسب‌تر بهره‌مند.»

وی دو ایستگاه بررسی فناوری/محصول و ارزیابی سطح فناوری را از مهم‌ترین ایستگاه‌های خدمات توسعه فناوری خواند و گفت: «این دو ایستگاه دروازه ورود محصول یا شرکت به مؤسسه است. مادر این مسیر سعی می‌کنیم تا محصول را از نظر ویژگی‌هایی مانند تولید داخل و انطباق با فناوری نانو بسنجیم. در این دو ایستگاه است که چالش‌های فنی شرکت‌ها مشخص می‌شود و وقتی شرکتی این دو ایستگاه را پشت سرگذاشت به منزله این است که مؤسسه اطمینان کامل به محصول دارد.»

قاسم جعفری همچنین در میان صحبت‌های خود به ارائه چند خدمت جدید به شرکت‌ها و مراکز عضو مؤسسه خبر داد و گفت: «امسال ارائه چند خدمت جدید را در دستور کار خود داریم که از آن جمله می‌توان به ارائه مشاوره‌های حقوقی، تامین اجتماعی، مالی‌حسابداری و راه‌اندازی چند خدمت جدید بیمه‌ای همچون بیمه نوسانات نرخ ارز خبر و بیمه تکمیلی اشاره کرد.»
مدیر امور فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان مؤسسه خدمات فناوری تا بازار با اشاره به عضویت بیش از ۸۵ شرکت از سوی مراکز رشد در مؤسسه و حمایت‌های صورت گرفته، خاطر نشان کرد: «موسسه خدمات فناوری تا بازار، ‌ در کل با پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مراکز رشد که مورد تایید هستند، حمایت می‌کند.

بدین صورت که در‌‌ همان ابتدای کار مبلغ ۱۰ میلیون ریال به فعالیت‌های شرکت اختصاص داده می‌شود. سپس بعد از پشت سر گذاشتن تست‌ها و فرآیند اثبات نانویی بودن، شرکت طی ۲مرحله مبلغی معادل ۱۰ میلیون ریال را دریافت خواهد کرد. از سویی بسته حمایتی ۵۰ میلیون ریالی نیز هست که به همه شرکت‌ها داده می‌شود. به دنبال آن نیز، ‌ پس از استفاده از خدمات توسعه فناوری و منوط به پیشرفت پروژه و نیز تامین نظر مؤسسه خدمات فناوری تا بازار، مبلغ ۳۰ میلیون ریال به صورت حمایت تشویقی به شرکت متقاضی پرداخت می‌شود.»

وی همچنین تاکید کرد شرکت‌ها می‌بایست شناخت خود را از بازارافزایش دهند تا همزمان که درحال تولید و توسعه محصولات خود هستند در زمینه شناخت بازار نیز فعالیت کنند.

همچنین در این جلسه دکتر کمال‌الدین قرنجیگ معاون پژوهشی و مدیر مرکز رشد پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ، بعنوان مدیر مرکز رشد بر‌تر ششمین جشنواره برترین‌های فناوری نانو، به تشریح عملکرد‌ها و برنامه‌های این مرکز رشد پرداخت. وی برگزاری برنامه‌های آموزشی و سخنرانی‌های مختلف در مراکز دانشگاهی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی چون سری جشنواره‌های نانو را مؤثر‌ترین عامل در جذب واحدهای فناور در مرکز رشد پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ عنوان کرد.

دکتر علیرضا شمشیری مشاور حقوقی مؤسسه خدمات فناوری تا بازار نیز بعنوان سخنران دیگر این نشست فعالیت‌ها و خدمات قابل ارائه از سوی بخش مشاوره مؤسسه خدمات فناوری تا بازار را برای حاضرین برشمرد. به گفته وی مشاوره‌های حقوقی مؤسسه خدمات فناوری تا بازار را می‌توان در موارد مختلفی چون بستن قراردادهای عمومی، قراردادهای فروش، ‌ تدوین اساسنامه شرکت، افزایش سرمایه و مواردی از این قبیل خلاصه کرد.

در ادامه نیز سید مسعود هاشمی و راضیه کهنسال از کار‌شناسان مؤسسه خدمات فناوری تا بازار، با حضور در این نشست پیرامون موضوعاتی چون برگزاری پنجمین نمایشگاه و جشنواره برترین‌های فناوری نانو و فروم بین‌المللی فناوری نانو در مهرماه سال جاری، ملاک‌ها و نحوه ارزیابی مراکز رشد در جشنواره برترین‌ها، مراحل جدید ارزیابی مراکز رشد در جشنواره‌های برترین‌های مراکز رشد و برگزاری دوره‌های آموزشی توضیحاتی ارائه نمودند..