
این جلسه در خصوص آغاز فاز سوم فعالیت سایت آموزش برگزار شد و پیرامون مواردی همچون نحوه دستهبندی و ارائه مطالب به مخاطبان در سطوح مختلف، جهتگیری محتوای مقالات، نکات فنی پیرامون چینش مطالب و مشاهده آن از سوی کاربران و آزمونهای سایت، بحث و تبادل نظر شد.
از جمله مباحثی که در این جلسه مطرح شد میتوان به سطحبندی مطالب و دسته بندی کاربران سایت اشاره کرد. دراین خصوص حاضران اتفاق نظر داشتند که باید برای مخاطبان در سطوح مختلف علمی، مانند دانشآموزی، دانشجویی و مخاطبان عام جامعه، مطالب متناسبی به صورت دسته بندی شده از سوی سایت پیشنهاد شود تا آموزش جهتگیری شدهای برای افراد مختلف با توجه به سطح علمی آنها ارائه شود. آزمونهای مقالات از دیگر مباحثی بود که حاضران نظرات خود را پیرامون آن مطرح کردند. به عقیده افراد برداشتن الزام تعداد مشخص سوالات طرح شده برای هر مقاله از سوی نویسنده، منجر خواهد شد که از طراحی سوالات ریز و غیر ضروری جلوگیری شود و در آزمونهای جامع نیز شانس طرح شدن سوالات مفهومیتر افزایش یابد.
مبحث کپیرایت مقالات، ایجاد اتاق بحث، قرارگیری انیمیشن و فیلم بر روی سایت، ارائه بانک اطلاعات مقالات ISI، ایجاد بخشی برای ارائه پروتکل سنتز نانو ساختارها، و ایجاد دیکشنری آنلاین تخصصی برای فناوری نانو بر روی سایت از دیگر مباحث مطرح شده از سوی حاضرین در هماندیشی بود.
در مبحث تعامل با کاربران نیز بهبود بخش نظرات و پیشنهادات، امکان افزایش مشارکت کاربران در پاسخدهی به سوالات مطرح شده از سوی کاربران دیگر، ایجاد زمینه بحث علمی با سایر کاربران و نویسندگان، و ایجاد پل ارتباطی مستقیم کاربر با بخش فنی سایت در خصوص برطرف کردن مشکلات سایت از موارد مد نظر این سایت خواهد بود.
در این نشست مقرر شد این جلسات بصورت منظم هرچند وقت یکبار با حضور نویسندگان و سردبیران سایت آموزش برگزار شود تا نقطه نظرات و پیشنهادات جدید به بحث و بررسی گذاشته شود و گزارشی به صورت فصلی از فعالیتهای سایت آموزش در ماهنامه فناوری نانو منتشر شود. بخشی از این هماندیشی نیز به تقدیر از نویسندگان و سردبیران و تیم توسعه فنی سایت آموزش اختصاص داشت که طی آن با اهدای لوح تقدیر از سوی دبیر ستاد نانو از ایشان تقدیر شد.