چرا باید از خدمت قرارداد و حقوقی استفاده کنید؟

اهمیت توجه به مسائل حقوقی پیش از آنکه با مشکل حقوقی مواجه شوید، پنهان می ماند. این جمله خلاصه ی تجربه ی تمام رفت و آمد ها، صرف زمان و انرژی، از دست دادن سرمایه و ضررهای مادی و غیرمادی افرادی است که از مشاوره حقوقی استفاده نکرده بودند! جالب است بدانید یکی از 5 ریسک اول استارتاپ ها در کشور ما ریسک های حقوقی است که مانع جدی توسعه کسب و کار است.

اگر شما هم صاحب کسب و کاری هستید، در کنار تلاش مستمر در حوزه تحقیق و توسعه فناوری، مدیریت مسائل اجرایی و دست و پنجه نرم کردن با چالش های منابع انسانی، به مسائل حقوقی شرکت خود نیز بپردازید. برای عقد قرارداد با مشاوران مورد اعتماد و حرفه ای صحبت کنید و از خدمات تدوین و ویرایش قرارداد و حل مسائل حقوقی بهره ببرید.

خدمت تدوین و ویرایش قرارداد و حل مسائل حقوقی در چهار حوزه ی زیر مورد حمایت معاونت علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان است:

حقوق قراردادها:

در این بخش، قراردادهای شرکت ها به نحو صحیح تدوین می شود. در این قراردادها تمام چالش ها و ریسک ها به خوبی بررسی شده و برای هر شرایطی اعم از سود، رشد، پیشرفت، شکست و حتی سقوط تمهیداتی پیش بینی می شود تا در صورت بروز هر یک از شرایط، کمترین زیان به کسب و کار و صاحبان آن وارد شود. این قرادادها شامل موارد زیر است:

  • قرارداد محرمانگی،
  • قرارداد جذب نیرو،
  • قرارداد فروش خدمت یا محصول،
  • قرارداد نمایندگی تجاری
  • قرارداد تبادل فناوری و همکاری های فناورانه
  • و …

حقوق شرکت ها:

در روابط تجاری، تغییر سهم سهامداران، تغییرات اساسنامه شرکت ها و … از موضوعات رایج است. در بحث حقوق قراردادها، موضوعات مربوط به حاکمیت با دقت بررسی و مدیریت می شوند.

اسناد تجاری:

چک و سفته، ضمانت نامه، مدل جذب سرمایه، قراداد با سرمایه گذار و مدل های همکاری در بخش اسناد تجاری بررسی می شوند.

مالکیت فکری:

عموما صاحبان ایده که هسته ی اصلی فناوری را ایجاد می کنند، نه تنها از مسائل حقوقی اطلاع دقیقی ندارند، بلکه از درجه اهمیت آن هم بی اطلاع اند. گاهی در فرآیند رشد یک شرکت سهمی از صاحب ایده که در ابتدا 40% بوده، در ادامه 4% یا حتی 0.4% می شود! همچنین اسرار تجاری شرکت، علامت و برند شرکت و مالکیت فکری اختراعات مواردی هستند که در صورت غفلت، زیان زیادی را به همراه دارند. مشاوره حقوقی در زمینه مالکیت فکری از این چالش ها پیشگیری می کند.

برای ثبت خدمت قرارداد و حقوقی می توانید از لینک زیر اقدام کنید: