تبلیغ درست و به موقع، شاه کلید موفقیت کسب و کار شما

مهم نیست شما به دنبال اثر سریع و فوری روی مخاطب خود هستید، یا تاثیر عمیقی که تا سالها در ذهن او باقی بماند، برای دستیابی به هر دو نیاز به تبلیغات دارید. بهترین روش تبلیغات چیست؟ انتخاب یک روش بهینه که حداکثر خروجی را با صرف کمترین هزینه به ارمغان بیاورد، اولویت تمام شرکت هاست. دستیابی به این روش با پاسخ درست به موارد زیر ممکن است:

  • انتخاب درست مخاطب،
  • شناخت عوامل انتخاب او،
  • بستر صحیح بیان موضوع برای مخاطب،
  • نحوه ی بیان موضوع
  • و …

   تعیین سوالات دقیق و پاسخ درست و واقع بینانه، شما را به یک تبلیغات هوشمندانه می رساند. یعنی اگر به تمام مختصات ذکر شده توجه نکنید، در حقیقت پول خود را دور ریخته اید. بدون آنکه بازار واقعی محصول شما، تبلیغتان را دیده باشند. باید هدف را ابتدا برای خود شفاف کنید:

  • می خواهید مخاطب تان به سایت شما بیاید و محصولتان را خریداری کند؟
  • می خواهید در سایت فقط با ویژگی های محصول آشنا شود و بعد با شما تماس بگیرد؟
  • می خواهید محصول خود را به مردم بفروشید یا به دیگر شرکت ها؟
  • می خواهید خدمتی به آنها ارائه کنید؟
  • و …

   هدفتان هرچه که باشد باید تمام عناصر تبلیغ خود را درگیر آن کنید. فقط در این صورت است که مشتریان متقاعد به استفاده از محصول شما می شوند. در راستای تبلیغات هدفمند و کاهش هزینه های تبلیغاتی شرکت ها، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت ها و تسهیلاتی را برای شرکت ها در نظر گرفته است. این حمایت ها در راستای ایجاد توانمندی در شرکت ها برای تامین الزامات اولیه تبلیغات و بازاریابی ایجاد شده اند و از طریق کریدور فناوری تا بازار در دسترس شرکت ها قرار دارند.

عناوین خدمت تبلیغات و اطلاع رسانی

خدمت تبلیغات و اطلاع رسانی شامل 5 عنوان خدمت، یک مشاوره و یک بسته خدماتی است که شرکت های دانش بنیان، نانویی، خلاق و آزاد می توانند از آن ها استفاده کنند. سطح دسترسی هر نوع شرکت به این عناوین متفاوت است. برای مثال شرکت های آزاد از مشاوره به صورت رایگان و از خدمات در ازای پرداخت هزینه ی خدمت می توانند استفاده کنند. همچنین 50% از هزینه ی  خدمات تا سقف 200میلیون ریال برای شرکت های دانش بنیان و خلاق و 300 میلیون ریال برای شرکت های نانویی پرداخت می شود. عناوین خدمت تبلیغات و اطلاع رسانی به شرح زیر است:

  • مشاوره تبلیغات و بازاریابی،
  • طراحی سایت،
  • بازاریابی دیجیتال،
  • طراحی و چاپ اقلام تبلیغاتی(کاتالوگ، بروشور و …)،
  • طراحی نشان تجاری (لوگو)،
  • تهیه کلیپ، تیزر و …
  • بسته خدمات تبلیغات

هریک از شرکت ها بسته به نیاز خود، یک یا چند عنوان از این خدمات را انتخاب می کنند. تا به حال طراحی و چاپ اقلام تبلیغاتی و طراحی سایت پردرخواست ترین عناوین بوده اند. نمودار زیر میزان استقبال شرکت ها از عناوین خدمت تبلیغات کریدور فناوری تا بازار را نشان می دهد:

هریک از این عناوین به موضوعات خاصی تقسیم می شوند. برای مثال طراحی و چاپ اقلام تبلیغاتی شامل کاتالوگ، بروشور، عکاسی صنعتی و ست اداری است. یا خدمت طراحی سایت، ثبت دامنه، فضای میزبانی، طراحی و پشتیبانی فنی سایت و طراحی اپلیکیشن را در بر می گیرد. برای اطلاع از تمام موارد می توانید آیین نامه ی تبلیغات و اطلاع رسانی را به صورت مجزا برای شرکت های دانش بنیان-خلاق و شرکت های نانویی از لینک های زیر دریافت کنید:

آیین نامه شرکت های دانش بنیان و خلاق

آیین نامه شرکت های نانویی

خدمت تبلیغات و اطلاع رسانی در کریدور فناوری تا بازار

کریدور فناوری تا بازار برای تمام این عناوین کارگزاران حرفه ای در اختیار دارد. خبر خوب اینکه اگر بعد از ارزیابی وضعیت ابزارهای تبلیغاتی شرکت، به پیشنهاد مشاور بسته خدمات تبلیغات برای شرکت انتخاب شود، سقف حمایتی تا 80% افزایش میابد. در بسته ی خدمات، اقدامات تبلیغاتی به صورت یکپارچه طراحی و اجرا می شود.

البته هر شرکت می تواند هریک از عناوین خدمات را به صورت مجزا هم درخواست کند. همچنین هر شرکت مختار است از کارگزاران خارج از مجموعه برای انجام خدمت استفاده کند و سپس با ارائه ی مستندات، هزینه ی کار خود را تا سقف معین دریافت کند. تنها شرط دریافت حمایت ایجاد زیرساخت های تبلیغاتی، دریافت مشاروه بازاریابی است که به صورت رایگان به شرکت ها ارائه می شود.

در سالهای اخیر روند دریافت این خدمت در کریدور فناوری تا بازار افزایش داشته که از طرفی نشان دهنده ی کیفیت بالای این خدمت در کریدور و از سوی دیگر آگاهی شرکت ها از اثرگذاری تبلیغات در رشد کسب و کارشان را نشان می دهد. در نمودار زیر روند صعودی ارائه ی خدمت تبلیغات و اطلاع رسانی در کریدور فناوری تا بازار را مشاهده می کنید:

چطور از خدمت تبلیغات و بازاریابی استفاده کنید؟

اگر شما هم به فکر پیشرفت و توسعه کسب و کار خود از طریق تبلیغات هستید و معرفی محصول و خدمت خود به مخاطبانتان را ضروری می دانید، می توانید برای دریافت این خدمت به کریدور فناوری تا بازار مراجعه کنید. ثبت درخواست تبلیغات فقط با سه کلیک در این سامانه امکان پذیر است:

تمام شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و نانویی به صورت اتوماتیک در سامانه ی توانمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت نام شده‌اند. نام کاربری و رمز عبور برای این گروه از شرکت‌ها به صورت پیش فرض، شناسه ی ملی شرکت است. در صفحه ی ورود به پنل کاربری، با انتخاب عنوان خود از بین شرکت ها، مراکز رشد و آزمایشگاه ها، شناسه ی ملی شرکت خود را در بخش نام کاربری و کلمه عبور وارد کنید. لازم به ذکر است فقط شرکت‌های آزاد برای ورود به سامانه نیاز به ثبت نام دارند.

پس از ثبت درخواست خدمت، کارشناسان کریدور فناوری تا بازار جهت هماهنگی ارائه خدمت با شما تماس می‌گیرند. عموما این هماهنگی در کمتر از 48ساعت انجام می‌شود.

ممکن است تمایل به انجام تبلیغات خارج از دایره ی کارگزاران کریدور داشته باشید. در این صورت هم حمایت های ذکر شده به شرکت شما تعلق می گیرد. با بارگزاری مستندات روی سامانه ی bizservices.ir می توانید درخواست دریافت هزینه ی تبلیغات خود را دریافت کنید. فراموش نکنید که پیش از انجام پروژه پروپوزال آن را به تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برسانید و از صلاحیت کارگزار و مجری آزاد خود نزد معاونت علمی مطلع شوید.